› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › top gear
- Detta ämne har 21 svar, 1,973 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
convoy.
-
FörfattareInlägg
-
8 december, 2004 kl. 14:45 #92446
pannan
Deltagare>men på min -04 så har jag då inte plågats av understyrning
>iaf.. så jag tyckte det var ett lustigt beteende av imprezan i
>programmet..
>har då inga problem o få ut baken på bilen:)Du har det nog garanterat. Spelar ingen roll om det är Top Gear eller andra magazin som provat bilen. Den understyr något så in i botten. Dock måste du pressa bilen dvs inte vanlig vardagskörning.
De program som testat med dessa resultat som jag sett är Car and Driver ifrån USA, Best Motoring ifrån Japan, Top Gear ifrån UK och även ett tyskt motorprogram som jag inte kommer ihåg vad det hette. Spec C:n är avsevärt bättre och gör sig väldigt bra på bana dock inte heller i samma niva som EVO VIII:an tyvärr. Bara att konstatera Mitsu har byggt en klart grym vägvagn.
8 december, 2004 kl. 16:32 #92452rallymarkus
Deltagare>>men på min -04 så har jag då inte plågats av understyrning
>>iaf.. så jag tyckte det var ett lustigt beteende av imprezan
>i
>>programmet..
>>har då inga problem o få ut baken på bilen:)
>
>Du har det nog garanterat. Spelar ingen roll om det är Top
>Gear eller andra magazin som provat bilen. Den understyr något
>så in i botten. Dock måste du pressa bilen dvs inte vanlig
>vardagskörning.
>
>De program som testat med dessa resultat som jag sett är Car
>and Driver ifrån USA, Best Motoring ifrån Japan, Top Gear
>ifrån UK och även ett tyskt motorprogram som jag inte kommer
>ihåg vad det hette. Spec C:n är avsevärt bättre och gör sig
>väldigt bra på bana dock inte heller i samma niva som EVO
>VIII:an tyvärr. Bara att konstatera Mitsu har byggt en klart
>grym vägvagn.
>
nog har jag pressat bilen alltid… mycke konbana i sommar o även en sväng på kullen…. o som sagt står man på så kommer baken farande…
(tror de var några som såg det uppe i grängesberg:D )14 december, 2004 kl. 22:41 #92447pannan
DeltagareEn liten film ifrån Top Gear där de testar nya EVO FQ400:an mot Lambo. En FQ400 vore inte fel 🙂 Satan vilken bil.
15 december, 2004 kl. 11:09 #92436Wiklundh
DeltagareTackar för länken den rockar fett. 😀
17 december, 2004 kl. 19:37 #92443convoy
Deltagare>I det ena testen vinner Subarun i ett annat vinner EVOn.
>Bilarna är så jämna att en ”dålig dag” har stor betydelse. Låt
>EVO-killarna få lite glädje, snart börjar rally VM igen och då
>vet vi hur det brukar gå… 😀Haaaa !!
Den här tråden skall jag hugga påååå. Eftersom jag åker….. just det Evjooooooooo 😀 😀
Ledsen Äljen, 3.5 sekund (eller om det nu rent av var bort mot 4 sekunder) är en hel jävla evighet!!
Översatt till begriplighet så är det långt mycket mer än vad exempelvis regerande STCC mästare Göransson skulle vara snabbare än vissa av forumets chaufförer på exempelvis Gelleråsen, givet samma utrustning.
Nu till trösten – SAM har redan berört flera av orsakerna till varför Evjon är raskare, eller snarare Imprezan långsammare. Effekt tror jag inte så mycket på. Dock skiljer chassiet!! (precis som SAM påpekat)
Nästa tröst – Bilen de matchar Imprezan mot säljs bara i England!! Misstänker att man också fiddlat lite med orginal chassiet.
Slutlig tröst – AYC (Activa Yaw Control). Finns på Evjon men jag tror inte att den testade Imprezan hade sånt (kan ha fel). AYC är kort och gott en aktiv bakdiff. Hjälper till? Ja!!
Åker Evjoooo VI till all fulkörning. Gillar bilen skarpt. Har dock haft nöjet att åka med Mr BlaCC i hans STI samt även köra någon nervös meter. Kan bara säga att den dagen han ringer och erbjuder byte kommer jag att funder lääääänge 😀 😀
Slutsats Impreziiiian samma fast bara annorlund (som Roland skulle sagt) Så SKIT I TESTET och njut istället!!
/M – som kommer att få fett med stryk i gokart i morgon
17 december, 2004 kl. 21:57 #92438Blocken
Deltagare>
>Åker Evjoooo VI till all fulkörning. Gillar bilen skarpt. Har
>dock haft nöjet att åka med Mr BlaCC i hans STI samt även köra
>någon nervös meter. Kan bara säga att den dagen han ringer och
>erbjuder byte kommer jag att funder lääääänge 😀 😀
>Dream on, kompis! Det kommer aldrig hända;);):+ Fått dåligt brännvin nu igen? 😛
>Slutsats Impreziiiian samma fast bara annorlund (som Roland
>skulle sagt) Så SKIT I TESTET och njut istället!!
>
>
>/M – som kommer att få fett med stryk i gokart i morgon
>Se till att spöa hårdingarna – Göransson & co behöver lite konkurrens av en Dö’yDawG-säljande HanSSon! 😀
/Bläck
Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif
20 december, 2004 kl. 21:36 #92444convoy
DeltagareÖhh det var nog bara en massa dåligt öl 😛 😛 😛
Skall ta och bjuda tillbaka alla pilsner jag är skyldig dig nån da, scheen skall viii diskutera byte :+ :+
/döööy daaawg – som fick feeeett med spöö (fast 45 hundradelar låter väl inte så farligt…. ööhh jo)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.