SSC Allmänt snack Allmänt småprat Topfart Bugeye

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    TARManiAC
    Deltagare

Et spørgsmål fra en dansker i Belgien. Hvad er topfarten (på speedometer) for en MY01? Jeg vet at brochuren siger 231 km/t men hvad har ni set. Min (standard) vil kun levera 240. Er det nok eller er noget galt?

Hej

Claus

Dawn
      Deltagare

Verklig fart och vad mätaren (speedometern) visar stämmer sällan överens i de farterna. Ca 10% brukar det fela. Har haft min GT över 240 strecket orginal också.

Niklas
        Deltagare

Dawn: Äsch, trodde jag skulle få vara värst med 230km/h mätarfart för ungefär 2h sedan. 😀 😮 😉

Dawn
          Deltagare

Tja om det ska vara så så har jag gjort mätaren ut, 260+ efter monteringen av avgas.:D 😛

Wanderer
            Deltagare

Helt original så skulle jag tippa på att alla kommer upp i ca 255km/h.

Jag har iaf helt original och den klarade av det efter X antal minuter. 😉

Kvarnis
              Deltagare

Nu är det så att ligga å pressa en Impreza för fulla spjäll på top vxl å varv är bland det sämsta man kan göra.

det finns xx antal fall av ”Big ends” när bilar körts på toppen länge.

Själv har jag bara kört förbi 260Km/h en gång …var av misstag när jag mapppade….och nålen rusade i väg… min bil är iofs inte helt orginal ;):D

Niklas
                Deltagare

Kvarnis: Självklart skall man inte ligga på topp alltför länge, men man kan väl testa att ge fullt och sedan slå av igen. Under minuten av plågeri.

Dawn
                  Deltagare

Nej jag gör det inte heller fler gånger. Har provat en gång och det räcker, nu vet jag ju att det går.;)

Kvarnis
                    Deltagare

Inte för att vara oförskämd men…du skulle studera en Knocklink vid hög belstning och varvstopp….inge rolig upplevelse kan jag säga …;) 😀 …fast det är ju fint med julgrans belysning ibland 😀

SecretAgentMan
                      Deltagare

Annars är det ju alltid kul att kika på stakarna…men det är billigare att dela på blocket på det vanliga sättet. 😉

/J

TARManiAC
                        Deltagare

Tackar alla

Men back to topic.

Er alla eniga att en standard turbo Impreza kan nå 255??!!

Om, så er min sjuk.

Hej

Claus

Wanderer
                          Deltagare

Enligt svensk lag får vi ju bara köra i 110km/h 😉

Men har du roligt på vägen dit och kanske ända till 200km/h så ska man inte klaga 🙂

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.