› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Topp renovering!
- Detta ämne har 8 svar, 1,065 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av
Garagekungen.
-
FörfattareInlägg
-
11 juni, 2011 kl. 21:06 #26078
Erok
DeltagareSternborn mätte tyvärr upp avgaser i kylarvattnet så det är förmodligen nån toppackning som har gått på bilen men efter som att det är en Spec-C så är frågan om det är samma packningar som till en vanlig sti?
Om det är någon som vet någon eller kan rekommendera någon firma i stockholm som kan utföra jobbet så får ni gärna ge mig info!
JRM skulle ha runt 25 tusen å det verkar lite väl saftigt?!12 juni, 2011 kl. 10:22 #224983amiofsweden
DeltagareSternborn mätte tyvärr upp avgaser i kylarvattnet så det är förmodligen nån toppackning som har gått på bilen men efter som att det är en Spec-C så är frågan om det är samma packningar som till en vanlig sti?
Om det är någon som vet någon eller kan rekommendera någon firma i stockholm som kan utföra jobbet så får ni gärna ge mig info!
JRM skulle ha runt 25 tusen å det verkar lite väl saftigt?!Jobparts gör
12 juni, 2011 kl. 22:28 #224976Fricke.w
DeltagareNu tror jag ju inte att de är nå skilnad på olje och kyl kanaler på spe-c toppar och vanliga ej207 toppar, men man ska vell kanske alldrig säga alldrig, men vore o logiskt om subar har gjort om gjut mallar helt om för just den begränsade serien spec-c bilarna, men så kan ju vara fallet, men där emot så kan jag nog garantera att importcarparts.co.uk kan ta fram det du ska ha, då dom har den fina servicen att man kan fråga efter delar dom inte har listade som är subaru orginal, så skickar dom en order från japan på delarna.
Angående priset så kannske de inte är så styft med 25 000:- med tanke på vilken krävande operation de är på en boxer jämfört med en vanlig rad fyra, motorn måste ju ur, samt att de blir gånger 2 toppar som ska planas och göras i ordning med ventiler ur, samt ventiler i,slipa in dom kolla spel mm. så de riner ju i väg rätt fort i timmar bara, samt att dom får skicka i väg för planing.
Men finns säkert firmor eller någon privat fixare som kan göra de billigare, de avgör man själv, men firmorna måste ju ta betalt för att få de att gå runt.MVH
Fredrik14 juni, 2011 kl. 19:16 #224980Garagekungen
DeltagareTråkigt Erok, hade hoppats få se din nya fina bil (tycker att den är helrätt, bara den är blå ;)) – och även få åka med en sväng…
…måste ju få jämföra hur den går mot en ”vanlig” STi.
😀Se till att få ihop den innan sommarn är slut !
Hoppas nu att det löser sig till det bättre !!!
🙂14 juni, 2011 kl. 19:55 #224978Erok
DeltagareTråkigt Erok, hade hoppats få se din nya fina bil (tycker att den är helrätt, bara den är blå ;)) – och även få åka med en sväng…
…måste ju få jämföra hur den går mot en ”vanlig” STi.
😀Se till att få ihop den innan sommarn är slut !
Hoppas nu att det löser sig till det bättre !!!
🙂Ja detta suger en hel del men som tur är så får jag ut en smaskig lön på cirka 40+ denna månad så det löser sig kanske om fursten eller ngn annan firma har tid.. Bilen kommer du få se, oklart när bara 😉
15 juni, 2011 kl. 18:47 #224981Garagekungen
DeltagareJa detta suger en hel del men som tur är så får jag ut en smaskig lön på cirka 40+ denna månad så det löser sig kanske om fursten eller ngn annan firma har tid.. Bilen kommer du få se, oklart när bara 😉
Wow… GRATTIS !!!
Jag som trodde jag hade en bra lön 😮 , men jag får väl vackert fortsätta köra som en kärring så jag har råd att hålla kärran rullande tills jag kommer upp mig…
…hojta till om ni söker fler på ditt jobb !
😉😀 😀 😀
15 juni, 2011 kl. 21:28 #224977Fricke.w
DeltagareJa detta suger en hel del men som tur är så får jag ut en smaskig lön på cirka 40+ denna månad så det löser sig kanske om fursten eller ngn annan firma har tid.. Bilen kommer du få se, oklart när bara 😉
Ja skynda dig på då, så inte alla hinner gå på semester, får då kan de ju bli surt 🙁
16 juni, 2011 kl. 09:25 #224979Erok
DeltagareWow… GRATTIS !!!
Jag som trodde jag hade en bra lön 😮 , men jag får väl vackert fortsätta köra som en kärring så jag har råd att hålla kärran rullande tills jag kommer upp mig…
…hojta till om ni söker fler på ditt jobb !
😉😀 😀 😀
haha om det ändå vore så att jag fick en såhär bra lön varje månad så hade inte bilen stått still idag kan jag ju meddela men så är tyvärr inte fallet =(
Tro mig ”GK” du vill inte jobba på mitt jobb det lovar jag 😉
16 juni, 2011 kl. 19:56 #224982Garagekungen
Deltagarehaha om det ändå vore så att jag fick en såhär bra lön varje månad så hade inte bilen stått still idag kan jag ju meddela men så är tyvärr inte fallet =(
tro mig ”gk” du vill inte jobba på mitt jobb det lovar jag 😉
fniss !!!
😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.