SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Toppacknings misstankar, frågor

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Erok
    Deltagare

nu verkar det som att det läcker typ under exp kärlet på motorn.. kanske är toppackningen ändå?? :S

Det kommer förmodligen ur dräneringhålet i exp kärlet, kolla om slangen som går ner i exp kärlet trycker ur sig vatten för de gjorde min och jag bytte bara kylarlock vilket löste problemet 😉

Rednavas
      Deltagare

vad för dräneringshål?? :O

Erok
        Deltagare

vad för dräneringshål?? :O

Sitter ett litet långt upp mot fronten så att säga, ta bort exp kärlet så ser du direkt =)

Rednavas
          Deltagare

Tror inte jag har ngt sådant.. har en forge motorsport aluminium tank :p

ser ut såhär

http://www.dcperformance.co.uk/uprated/forge-alloy-tanks-and-caps/subaru/impreza.html

Erok
            Deltagare

Tror inte jag har ngt sådant.. har en forge motorsport aluminium tank :p

ser ut såhär

http://www.dcperformance.co.uk/uprated/forge-alloy-tanks-and-caps/subaru/impreza.html

men det där är väl inte exp tanken? exp tanken har ju inga ingångar, ända slangen den har är ju en slang från kylaren som bara är nerstoppad i tanken ^^

Rednavas
              Deltagare

jo, det är väl nån form av exp kärl? är iaf under den nånstans det sprutar :p

Rednavas
                Deltagare

Då va nytt kylarlock fixat! har haft bilen hos en firma som kollat efter CO-halt i kylarvattnet och provtryckt systemet utan att hitta nå fel eller konstigheter. men efter relativt lugn körning blev den väldigt varm och koka… vad kan det vara för fel?? termostaten?? 🙁

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.