› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › topplockspacknings klister
- Detta ämne har 3 svar, 1,292 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
5 januari, 2015 kl. 12:17 #33278
kleinis
Deltagaresåg för några dagar sen en bild där dom speja topplockspackningen till en EJ20 med coppar sprej
Till de som låter både bra ock dåligt.
efter lite sökningar är produkten förbjuden i Sverige enligt Hansen Racing. Detta måste ju vara bra så in i hoppsan ! 😉Men hitta på Ebay o är riktigt sugen att testa.
här är infon om prudukten. Vad tror ni kanske är dags att testa detta innan man börjar köra med superdyra topplocksbultar ?
VHT COPPER GASKET CEMENT
VHT Copper Gasket Cement has been formulated with the same ingredients as our world-renowned high temperature coatings. VHT Copper Gasket Cement maintains excellent adhesion under severe pressure and heat fluctuations. This high metallic formula assures tight seals on cork, paper and metal gaskets. VHT Copper Gasket Cement has been extensively tested on racing engines in the field and on dynamometers, where it has met and exceeded the high compression and high temperature requirements of these mega horsepower engines.
5 januari, 2015 kl. 13:09 #274422TomK
DeltagareFinns lite åsikter på evo forumet om att spraya eller inte.
Jag skulle inte göra det.5 januari, 2015 kl. 15:57 #274424kleinis
DeltagareFinns lite åsikter på evo forumet om att spraya eller inte.
Jag skulle inte göra det.Nä efter att ha läst de där känns de som jag inte ska testa det häller, skulle de gå ner i oljan så finns de ju risk att lager går rätt fort,
När man läste om de på de sidorna jag hittat var de oftast på eftermarknads topplockspackningarna det användes, får testa original packningar o hoppas de håller tätt 🙂
5 januari, 2015 kl. 16:04 #274423TomK
DeltagareNä efter att ha läst de där känns de som jag inte ska testa det häller, skulle de gå ner i oljan så finns de ju risk att lager går rätt fort,
När man läste om de på de sidorna jag hittat var de oftast på eftermarknads topplockspackningarna det användes, får testa original packningar o hoppas de håller tätt 🙂
Jag hade strul med Cometic packningar sen bytte jag till Subaru MLS och aldrig haft problem igen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
