SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Torrsprickor på kamrem redan efter ett år!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    FrazzeVästerås
    Deltagare

hade bilen inne på 12.000mila service i fredags, Kollade runt lite och hittade torrsprickor på kamremmen. Måste bara kolla om det är normalt när stora servicen blev gjord 101201! Jag tycker att det är sjukt litet mellan rum av byten!

Garagekungen
      Deltagare

hade bilen inne på 12.000mila service i fredags, Kollade runt lite och hittade torrsprickor på kamremmen. Måste bara kolla om det är normalt när stora servicen blev gjord 101201! Jag tycker att det är sjukt litet mellan rum av byten!

Du skriver 10-12-01, du menar väl 09-12-01 (gjorde särskrivning för att förtydliga). 😉
        Om du var på stora servicen 1 dec 2010 så har det bara gått 3 månader – oavsett känns det som otroligt kort tid på kamremmen om den uppvisar sprickor !
        😮

Phillle
        Deltagare

Han menar nog mil. Tror jag men de låter inte bra men hur lång tid har det gått mellan servicen?

kamikaze
          Deltagare

Han menar nog mil. Tror jag men de låter inte bra men hur lång tid har det gått mellan servicen?

Ja du menar att han gjorde servicen vid 101 201 mil

Nej jag tror det är 10 dec 01 :D:D:D

edbe
            Deltagare

Ja du menar att han gjorde servicen vid 101 201 mil

Nej jag tror det är 10 dec 01 :D:D:D

Båda har fel! Han menar km! 😉

Garagekungen
              Deltagare

Båda har fel! Han menar km! 😉

Nähä… !!!
                😀 😀 😀

(klubben där man vänder ryggen till så ser man ut som ett kniv-ställ…)

Phillle
                Deltagare

Okey jag hade fel skulle ju skrivit km….:)

FrazzeVästerås
                  Deltagare

Ja skrev såå fel! Menar 2009-12. Runt 210mil

Manor
                    Deltagare

Jag hade inga torrsprickor på mina kamremmar som byttes med 5 års mellanrum och 10000 mil (vad jag känner till). Verkstaden hade inte haft någon kund som fått problem p.g.a ålder utan milen var viktigast. Det är klart att man inte ska vänta för länge men 5 år istället för 4 år spelade ingen roll åtminstone.

Om du redan har torrsprickor så skulle jag vara starkt tveksam till om den verkligen byttes 2009-12. Om du gjorde det själv så måste det väl vara något materialfel. Det låter konstigt helt enkelt!!?

FrazzeVästerås
                      Deltagare

Nej gjordes på S.O Pettersson här i västerås, Dom har bockat för byte och allt. Ja du vad ska man göra?!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.