› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › TOTB-resa?
- Detta ämne har 117 svar, 5,563 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
Patrik K.
-
FörfattareInlägg
-
20 juli, 2007 kl. 12:35 #114037
OzO
DeltagareEn dator kommer nog att ramla med i den minimalistiska packningen… 🙂
F-n va kul det kommer bli, med eller utan regnakattochhundväder!/G – undrar om det kommer tas några bilder på denna resa? 😉
_____
::::: | ~ …otrevligast, men framför allt bäst å värst… ~ | :::::20 juli, 2007 kl. 14:52 #114029SecretAgentMan
DeltagareBilder? 😀 Kan tro det ja’.. :+
Lite hållpunkter för helgen:
PASSENGERS
1. JERRY ARVIDSSON ADT 2. JAN KVARNSTROM ADT 3. PATRIK KJELLVAS ADT
4. GORAN FROLANDER ADT 5. JONAS ANDERSSON ADTGOING OUT
From Vasteras Stockholm(VST) to London Stansted(STN)
Fri, 27Jul07 Flight FR683 Depart VST at 15:15 and arrive STN at 16:30COMING BACK
From London Stansted(STN) to Vasteras Stockholm(VST)
Tue, 31Jul07 Flight FR682 Depart STN at 11:55 and arrive VST at 15:05Bil hämtas upp på 1car1 i närheten av Stansted runt 17:00 när vi gått genom passkontroll och hämtat incheckat bagage (kom ihåg, inga vätskor och/eller vassa föremål i handbagaget).
Incheckat bagage vill jag minnas får väga max 15kg, och handbagaget var 10kg och vissa mått (det finns angivet på ryanair.com).
Vi siktar direkt på York, det rör sig om ~3 timmar norröver, för incheckning på pubben vi slaggar på (japp, det är tappkranar på nedre plan…perfa! 😀 ), där sover vi nästan hela helgen…utom sista natten där vi bör söka oss närmare Stansted (natten mån-tis).
…där har jag inte fått ur tummen än, men jag ritar på’t…
York gör vi på lördagen, det finns en rätt intressant tur man kan ta om man är lite historiskt lagd (York är en gammal, gammal stad, byggd av våra vikingaförfäder mer eller mindre), och det är en härlig stad att göra lite pubrundor i.
Kvällen beror lite på, det kan bli grillning hemma hos en bekant straxt utanför York, där kommer *alla* kokarhårdingar att vara..
Söndagen är det TOTB för hela slanten.
Boende i York och TOTB är kontant betalning, slantar grejar vi i automater i York (finns gott om dem på flygplatsen med om någon vill ha cash på fickan, kort kan vara småstruligt i pajätarland då de kör stenhårt med ”smartchip”-korten, något vi inte riktigt fått än, och en del affärer säger nej till våra gamla kort).
Måndag är det retur nedöver, via förslagsvis Demon Tweeks i Wrexham, vilket är ett par timmars resa från York (ligger i norra wales).
Därifrån tänkte jag vi siktar på lämpligt boende i närheten av Stansted (jag har i att göra-listan att leta rätt på något småmysigt alternativ i Cambridge är planen), då vi lär vara och lämna tillbaka kärran vid halv 10 sisårdär för att slippa springa genom inchecknignen.
/J
20 juli, 2007 kl. 16:52 #114056Kvarnis
DeltagareJag förutsätter att vi ska på grillningen !!! 😀
22 juli, 2007 kl. 17:24 #114100Patrik K
DeltagareHelt underbart Jerry :7
Fan vad jag vill iväg, gärna igår, men då var jag visserligen och dansade i Malung, och vilken resa det var då, helt underbart, tre dagars dansande med bra musik, hur kul som hellst.
Jonas: Vi ses på stationen på Fredag, hämtar upp dig!
// Patrik K
24 juli, 2007 kl. 08:23 #114101Patrik K
DeltagareSkriver det här med …
På Torsdag kväll trubadurar Nixon ute på Elba :+
Kvarnis: Kommer du ner på Torsdag?
Jerry/Madde: Häng på ut, ta med er Kvarnis så käkar vi gott o tar en öl i solen ute på ön
// Patrik K – som snart får åka på riktig semester 😛
24 juli, 2007 kl. 17:50 #114057Kvarnis
DeltagareTime Attack, Knockhill 28/7/07, hur långt är det från där vi bor Jerry 😀
24 juli, 2007 kl. 17:51 #114058Kvarnis
DeltagareSkriver det här med …På Torsdag kväll trubadurar Nixon ute på Elba :+ Kvarnis: Kommer du ner på Torsdag?Jerry/Madde: Häng på ut, ta med er Kvarnis så käkar vi gott o tar en öl i solen ute på ön// Patrik K – som snart får åka på riktig semester 😛
Kommer ner på trosdag…vet dock inte 100 när…
Ska lämmna en motor ått raul på Jrm.
Från Jrm till SGM Motor tar det väl ~1-1.½ timme kan jag tänka mig..24 juli, 2007 kl. 17:53 #114030SecretAgentMan
Deltagare…sent med andra ord…om du skall förbi JRM Kvarnis. 😛
Patrik – det låter skoj, har vi några hålltider?
/J
24 juli, 2007 kl. 18:02 #114031SecretAgentMan
DeltagareJag gick på attack och anmälde oss till efter-middag med ligan (indisk mat, SMASKENS! :7 ).
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=004817#000009
/J
24 juli, 2007 kl. 18:56 #114059Kvarnis
DeltagareJag gick på attack och anmälde oss till efter-middag med ligan (indisk mat, SMASKENS! :7 ).http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=004817#000009/J
Såg det , blir fint det när det inte blir nån pre BBQ ;(
F-n om Paul och Steven kommer utan bilar på Söndag x(24 juli, 2007 kl. 18:59 #114060Kvarnis
Deltagare…sent med andra ord…om du skall förbi JRM Kvarnis. :PPatrik – det låter skoj, har vi några hålltider?/J
Lär se till att lämmna Jrm 1800, beror på om din gammle dator inte lurar mig nån annan stanns 😉 😛
Kommer nog inte väg före 1200 heller då det är lill lördag dagen innan men ska nog kunna vara ner innan 1800 alla fall 😉
24 juli, 2007 kl. 21:26 #114089STIred
DeltagareLär se till att lämmna Jrm 1800, beror på om din gammle dator inte lurar mig nån annan stanns
OT/ Se till o klappa min bil åt mig lite 😉 och hälsa från mig\OT
Ha det så kul i england med. 🙂
/r
25 juli, 2007 kl. 05:43 #114032SecretAgentMan
DeltagareVi är nu även anmälda till inofficiell pre-bbq hemma hos Steven med. 🙂
/J
26 juli, 2007 kl. 14:16 #114102Patrik K
DeltagareFan vad gött Jerry & Kvarnis, ser ju ut som att inte ens jag kommer gå hungrig under denna resa 😛 :+ :+
Se nu till att komma ut till Elba ikväll och käka/drick/lyssna på Nixon :9
// Patrik K – som får åka till england i morgon =)
26 juli, 2007 kl. 14:22 #114033SecretAgentMan
Deltagare…och nu velar jag på pre-bbq…jag vill partaja jag med! 😀 Det blir fasen inget med det om jag skall spaka bil hela j*vla helgen. 😉
Häää, York blir det på lördag, publunch & pubrunda för hela slanten!
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.