SSC Allmänt snack Träffar Tour Dalarna 2004 – en favorit i repris!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 96 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

>Jag har lite koll på roliga vägar, vet dock att Roslagen är
      >fint. Gasade där lite under midsommar ifjol.
      >
      >Håller med att vem som helst kan dar igång något, jag drog ju
      >igång Dalarna träffen ifjol sommar, några få tappra kom och
      >det hade inte gått att ordna utan Larsas vägval och Krookens
      >stuga. (tack till dem) Sammarbete helt enkelt. Som en parantes
      >hoppas jag vi kan göra en repis i år. (<== Larsa, Krooken é ni >på??)
      >
      >I vilket fall, tillbaka till ämnet, jag lär vara PÅ på denna
      >highway-träff och kan jag hjälpa till med något så vore det
      >skoj.

Det kan ordnas! får vi med krooken på ett hörn så är det inga problem, hans stuga i Gustavs (söder om borlänge) kan man lätt trycka in 20 man/kvinnor om man vill sova, vägar kan jag fixa som ni sent kommer att glömma! Och har roddat lite på grusväg (kurvig) fik finns i torsång precis vid älven,populärt för både landkrabbor och sjöbjörnar, vi kan även göra som förra året att åka gokart innan med fyrtaktsmaskiner, vi kan även åka upp och titta på en gammal skrot(röjeråsen), där det växer träd genom bilar. det finns vidablick, ett torn som ligger en bit ovanför Rättvik med storslagen utsikt över siljan, en tur till tällberg och titta på alla åtta hotell? sen så finns det falu koppargruva, åka och sladda i Borlänges 26 rondeller….

Om Krooken är på så har vi stora möjligheter att Tour Dalarna 2004 riktigt bra!
      Kan för övrigt en hel del alternativa vägar upp till Borlänge(så att man slipper R70 så mycket som möjligt från stockholm).

/Larsa

LegacyLarsa
      Keymaster

Måste kolla med Krooken så att han är med, dock så är vi ju ett par stycken som har fritidshus/släkt från dalarna så det går ju att ordna sovplatser, vi har ju Micke & Jenny (EVO x2) som har stort hus i tällberg (Jenny) inte långt från mig, så där kan man troligtvis få in ett gäng…

Datum: Vi har 5-6 juni, 12-13 juni, 19-20 juni, den 26-27 juni är midsommar så det tror jag inte fungerar så bra, om ni inte vill uppleva midsommar i dalarna då förstås?

/Larsa

LegacyLarsa
        Keymaster

Har kollat med vår Krook, han skulle kolla upp med sina syskon när det gick att använda den! 🙂

/Larsa

Janne248
          Deltagare

Tack Larsa att du styr upp!
            Jag är så klart med att arrangera och jag tycker vi kör en Go-kart + korvgrillning först någonstans. Grängesberg har ju fin bana och grillmöjligheter.
            Hela Juni är ok för mig, även en bit in i Juli. Men det är ju upp till er Stockholmare när ni är i krokarna, vore skoj om vi kan bli fler denna gång. Mer Gälvefolk vore ju trevligt med. Wanderer från Borlänge måste ju bli med. (Var inte sjuk denna gång nu!)

Måsten:
            ** Vägen vi åkte till Leksand ifjol
            ** Go-kart+korv (Som jag gärna styr upp.)
            ** Avlsutning med grillning

Intresanta förslag:
            *Grusväg (kurvig) fik finns i torsång precis vid älven,populärt för både landkrabbor och sjöbjörnar,
            *Vi kan även åka upp och titta på en gammal skrot(röjeråsen), där det växer träd genom bilar.
            *Det finns vidablick, ett torn som ligger en bit ovanför Rättvik med storslagen utsikt över siljan, en tur till tällberg och titta på alla åtta hotell?

Mindre roliga:
            *En så finns det falu koppargruva,
            *Åka och sladda i Borlänges 26 rondeller….

Fråga:
            *Den där Trafikmagasinets testbana som du pratde om ifjol, går den & göra nått roligt på?

LegacyLarsa
            Keymaster

Trevligt!

Vägar från köpingshållet borde ju finnas?(roliga alltså) kanske samlas i köping, tidigt på morgonen(på lördagen) för färd norrut?
              Vad säger våran reg.västerås om det?

/Larsa

LegacyLarsa
              Keymaster

Det är möjligt, kan kolla om det går att köra någon egentillverkad konbana där…

/Larsa

Janne248
                Deltagare

>Vägar från köpingshållet borde ju finnas?(roliga alltså)
                  >kanske samlas i köping, tidigt på morgonen(på lördagen) för
                  >färd norrut?
                  >Vad säger våran reg.västerås om det?

Tror inte tex Borlänge & Gälve folk kör ned till Köping bara för att köra upp igen…MEN det vor eju perfekt att ”söder” folk sammals där å ni ”krokar” (=kör på krokiga vägar” uppöver…sammlas i Grängesberg för Go-kart race å sedan fosätter norröver?
                  Vi från norr sammlas nånstans å kör mot Grängesberg… kanske kan sammlas lite tidgare denna gång 11? Vid Grängesberg?

LegacyLarsa
                  Keymaster

Kartor på var vi åkte förra året…

/Larsa

http://sumo.mine.nu/pics/Strackan.jpg

http://sumo.mine.nu/pics/Borlange.jpg

griml0ck
                    Deltagare

Den turen tar jag gärna igen. Bara jag inte är upptagen med jobb så är jag på!

Janne248
                      Deltagare

>Den turen tar jag gärna igen. Bara jag inte är upptagen med
                        >jobb så är jag på!

Klart du skall med! Jobbar du mycket på helger? För det lutar väl åt att detta blir på en lördag? Eller Larsa/Krooken?!

Groover
                        Deltagare

Jag har har intresse av att medverka på denna gemytliga tillställning i kulturens högborg.

Larsa ! Du har PM

Den som ingen turbo har…
                          han får åka utan bar….

LegacyLarsa
                          Keymaster

Inga problem Groover, jag hör av mig när det börjar närma sig.

Vilka datum kan folk åka, ska vi ta det i Juni eller ska vi ta det i någon annan del av sommaren, när har folk tid? se till och boka in det nu, så kan er bättre hälft inte köra över er i sommar, dock får hon/han gärna följa med, då jag tänkte bjuda på ”lite” sightseeng iallafall..

/Larsa

Rogga
                            Deltagare

Ha man bara semster då så är man ju på inte så jäkla långt ner dit. Vi ska iaf till rättvik i sommar.. Man e ju van avstånd då man bo i skogen 😀

Rogga ”Kombimaffian”

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

Janne248
                              Deltagare

Och jag säger bara man INTE har semestsr för då är man i Norrland! Jag tänkte ha det V30,31,32,33 så jag röstar på June eller början på juli, MEN det är ju upp till när Krooken kan ha stugan & när Larsa är här uppe. Klarar ju oss inte utan dem!

Wanderer
                                Deltagare

Ja jag har ingen bil denna sommar men finns det plats över hos någon så hänger jag gärna med 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 96 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.