Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    OzO
    Deltagare

Kan nån förklara hur SSC kan arrangera 2 “konbane”-träffar som drar samma typ av folk, samma dag? Är inte 100% om den ena är regionsträff eller om båda är det eller om det är SSC klubbträffar… känns inte som det spelar nån roll iofs. Jag pratar givetvis om Grängesberg och Emmaboda 9 Juni.

Men den ena arrangeras av en styrelsemedlem och den andra av en styrelse/regionsansvarig. Antingen så har det diskuterats sinsemellan och man har kommit fram att det är inga problem att köra 2 aktivitetsträffar på 2 olika platser i landet på samma dag.

Jag tycker personligen att det är olyckligt och jag tycker vi borde försöka att undvika att detta händer. Hur tycker ni att man som medlem ska välja, om man egentligen är intresserad av båda? :confused:

Steewe
      Deltagare

Kan nån förklara hur SSC kan arrangera 2 “konbane”-träffar som drar samma typ av folk, samma dag? Är inte 100% om den ena är regionsträff eller om båda är det eller om det är SSC klubbträffar… känns inte som det spelar nån roll iofs. Jag pratar givetvis om Grängesberg och Emmaboda 9 Juni.

Men den ena arrangeras av en styrelsemedlem och den andra av en styrelse/regionsansvarig. Antingen så har det diskuterats sinsemellan och man har kommit fram att det är inga problem att köra 2 aktivitetsträffar på 2 olika platser i landet på samma dag.

Jag tycker personligen att det är olyckligt och jag tycker vi borde försöka att undvika att detta händer. Hur tycker ni att man som medlem ska välja, om man egentligen är intresserad av båda? :confused:

Självklart är det riktigt olyckligt att det inträffar. Datumet för Emmaboda fick vi hastigt och lustigt igår, tyvärr inte det enklaste att få en tid där nere. Efter telefonkontakt med Herr Ordförande igår kom vi fram till att det helt enkelt får krocka.

Vi försöker så gott det går att undvika krockar likt denna genom möten där vi går igenom vad som händer när (Gatebil, kartellen mm) och planerar utifrån det. Som sagt, detta fall blev lite speciellt eftersom vi fick datumet så sent.

Vad du ska välja kan jag däremot inte svara på. 🙂

/Stefan

Janne248
        Deltagare

Håller med om att det är olyckligt och att vi i styrelen och regionsansvariga skall sträva efter att inte arrangera två eller flera aktiviteter på samma dag. Då spelar det ingen roll om det är fika träffar eller kartellenbanträffar. De få medlemmar vi har skall vi försöka få att komma på alla våra arrangemang och krockar arrangemangen så blir det inte fler deltagare på varje träff, utan tvärt om.

Dock som Stefan skrivit, Emmaboda tide rär i princip “omöjliga” att få tag på i dessa tider varvid jag ser inte vi kantacka nej till de få tider vi får för en annan träff var planerad samma dag, även om den är av samma karaktär.
          Att undanhålla möjligheten att köra på Emmaboda tycker jag vore ett större “fel” imot medlemmarna än att köra dubbla konbaneträffar samma dag/helg.

OzO
          Deltagare

Ok, ni fick datumet igår?? 🙂 Det var tajt inpå… då är det mer förståeligt och bra att ni i alla fall pratar inom styrelsen om det.

Sommar’n är full av träffkrockar och en krock inom en och samma klubb är ju bara för mycket men, i detta fall, oundvikligt då.

Joo, du måste välja åt mig 😉 velar, fast det blir nog ett besök i Gränges kanske! =)

Steewe
            Deltagare

Joo, du måste välja åt mig 😉 velar, fast det blir nog ett besök i Gränges kanske! =)

Då säger jag Emmaboda! 🙂 Du vet aldrig när nästa chans dyker upp. 😉

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.