SSC Allmänt snack Allmänt småprat Transport Tycoon Deluxe

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Jeg letar efter detta spel. Det är gjort av Microprose och Chris Sawyer nångång kring 1995 och är enligt mig ett av dom bästa spel som gjorts. Eller så kommer jag ihåg det iaf.

Nu funderar jag om nån mot förmodan skulle ha en idé om var jag kan hitta detta spel. Helst så det funkar i XP men det kanske är att önska lite för mycket.

Mats GBG
      Svart e snyggast

Niklas
      Deltagare

Om du inte hittar det i någon butik får du väl söka på nätet. Vågar gissa att spelet är ett DOS-spel men med lite jävlaranamma så kan du säkert få igång det. Gamla klassiska spel brukar ha communitys som ger en tips om hur man får igång dem på dagens datorer.

Tex finns det ett gäng lirare som kör gamla Motorhead i 2000×1800 upplösning i 150-200fps tack vare att spelet var optimerat för datorerna på mitten av 90-talet. Även de gamla Lucasart’s spelen (Monkey Island serien, Day of the Tentacle, Sam & Max, …) går att få igång på dagens datorer.

MittX
        Deltagare

älskar transport tycoon… kan sitta i timmmar me d.. bara götta ut grusbil efter grusbil!!!!! kanske är svag för grus bil… kan bero på att man kör en 😛

men har ej kvar d.. bytte dator för ett tag sedan.. men måste fixas.. finns väl på DC lr nått

migu
          Deltagare

Verkar som det är gammalt nog att klassas som abandonware. Kan laddas ner från t ex: http://www.cgarchive.com/Files/Games/PC%20games/Transport%20Tycoon%20Deluxe.exe?sessid=cba3d404e99e9c8d1c25464692d1b019
            (har dock inte prövat att installera, men kan ju vara värt ett försök…)

/Micke

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.