Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    J.holm
    Deltagare

tjäna! var ute och körde lite med min impreza-00 gc8 idag och när jag körde så lyckades jag skjuta en laddluftslang och i samband med det började bilen gå som en påse nötter.. ja provade att rycka ur kontakten till lmm och då gick den bra igen dock utan laddtryck eftersom ja inte kunde fixa slangen efter vägen..

och ja har läst mig till att lmm på min bil är väldigt ömtålig så tänkte kolla om ni också misstänker att lmm är trasig eller vad det kan vara annars.

Detta är min första turbo bil och är inte så duktig på turbo motorer men ja försöker läsa på och lära mig så mycket ja kan då ja finner det väldigt intressant och kul att skruva med!

Koffe
      Keymaster

Går bilen som en påse nötter även efter slangen skruvats tillbaka?
        Att den går dåligt med en laddluftslang av är inte jättekonstigt 🙂

J.holm
        Deltagare

Inte provat faktisk, blev så trött på den så ställde den i garaget bara haha..

Nu när du säger de så sitter juh lmm så att luften som motorn sög in inte mättes eftersom slangen släppte innan intercollern. Kan nog vara anledningen till att den gick så dåligt..

Ska prova imorgon! Tack för svar iallafall!

Maxat
          Deltagare

Ja inte så konstigt att den går dåligt om du inte fixade slangen eftersom den tar in luft efter lmm och kan då inte hålla koll på hur mkt luft den tar in!

MarreX
            Deltagare

Vad har du för LMM?
              Har en ny liggandes hemma, men vet inte om den passar din..

J.holm
              Deltagare

dumt av mig, det fungerar efter ja satte dit slangen till icn..

ursäkta för dumt inlägg..

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.