› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Trim!!!!!!!
- Detta ämne har 23 svar, 1,717 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 2 månader sedan av
Blocken.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2003 kl. 08:08 #81665
Henrik
Deltagare>…bara så att ni vet…det är sällan det är 1:an som rasar i
>lådan…2:an och 3:an lever farligt med mera pulver och hårda tag så
>startvarvet på 1:an är nog det minsta bekymret.
>
>Vem tar det varligt när man väl kommit iväg på en rattlåsrepa?
>
>;)
>
>/J – been there, done that…
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenLåter otäckt!
Fast du hade väl betydligt mer än dom 260-280 hk man får med avgas/filter/tek när din rasade?22 april, 2003 kl. 08:19 #81654SecretAgentMan
DeltagareMja kanske det kanske. 😉
Vridet rasar lådor, inte toppeffekt.
Prodrive själva pekar på ~350 Nm, sedan är det en fråga om tur och körstil…Frågan är hur mycket sanning det är, men statistiken talar sitt tydliga språk.
Den enda slutsatsen man kan dra är att skall man pilla bör man se till att ha råd att renovera lådan…
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen22 april, 2003 kl. 20:20 #81658Dawn
DeltagareJag hade bara bytt avgas när min låda rasade. Den rasade således pga min körning, rattlås och för snabba växlingar. Så har man inte råd att rasa lådan så måste man tänka på hur man kör. Måste inte kasta i växlarna, det är bättre att ta det varsamt.
/Dawn
Nu är våren äntligen här!
och så vill jag dricka ditt blod22 april, 2003 kl. 22:10 #81661Imp
DeltagareFinns folk som rasat lådan orginal och det finns folk med över 300hk som fortfarande kör orginal beror somsagt helt på hur man kör.. kanske inte så kul dock att ha orginal låda med 300 kusar eftersom man endå får ta det lite lungt:)
23 april, 2003 kl. 14:39 #81655Blocken
DeltagareHörrni!
Unichip från Trollspeed måste väl ändå vara mest prisvärt?
Se på GT_PG´s gamla kärra med 265 (?) hästar över 400 Nm i vrid! (Ja, på en riktig bänk Äljen 😉 )/AB
23 april, 2003 kl. 15:23 #81672Niklas
DeltagareFår man inte 280 häst med ecutek?
Tyckte jag såg några priser på trim från Trollspeed. De var inte direkt billiga. Fast det var kanske deras värstingpaket.
Regionsansvarig: Göteborg
23 april, 2003 kl. 16:04 #81656Blocken
Deltagare>Får man inte 280 häst med ecutek?
>
>Tyckte jag såg några priser på trim från Trollspeed. De var inte
>direkt billiga. Fast det var kanske deras värstingpaket.
>
>Regionsansvarig: Göteborg*******************************
Det var kanske TS Motor i Helsingborg du tänker på? Många har tagit fel och förväxlat de två firmorna.
Tror man betalar 9-10kkr för en komplett Unichip med bromsning och ALLT. Dessutom är Trollspeed-herrarna MYCKET seriösa och duktiga.
/AB
23 april, 2003 kl. 16:06 #81660Kvarnis
Deltagareiofs så hade väl han fmic ..
Så han kunde köra högre laddtryck pga det..Ska man man inte mappa själv så är det en fördel att byta lite pytlar innan mappning…
Om man nu inte bor nära en firma som sysslar med sådant dvs..En Dawes, byte av Ic slangar lite portning av grenrör, ett schyst avgassystem
en Knock link och turbo trycks mätare är en bra början.Eftersom du redan har ett fixat agat..så är det bara det andra kvar,
Om man är vilig att sätta LMM på spel kan man även fixa ett kon filterSedan kan man byta trubo, bränsle pump och mappa om.
Efter det så ryker kopplingen..sedan..lådan..till..slut
Sedan vill man höja laddtrycket mer så strörre IC behövs..då tar spriddarna slut…även med höjt soppa tryck…:DJa sedan funderar man var lönen försvinner…och då vet man att man är fast nere i träsket ;):D
/Kvarnis
23 april, 2003 kl. 17:33 #81657Blocken
Deltagare>iofs så hade väl han fmic ..
>Så han kunde köra högre laddtryck pga det..**************
Japp! Sorry! Glömde det! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.