SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trim tipps!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28348
    Robert.lindqvist5
    Deltagare

      Halloj! Så att jag ska börja trimma min wrx sti -03 för ca
      100 000:- Jag skulle gärna vilja lite tipps på vad som ska göras etc! Smidd motor kommer de bli så klart!
      Samt någon bra verkstad som kan ta sig ann jobbet. (ska kolla med JRM)
      Kom gärna med tipps! Skulle gärna vilja ha 450-500 hk i motorn
      MVH Robban

      #242880
      Patrick P931
      Deltagare

        Med de pengarna måste det väl vara otroligt mycket bättre att sälja och antingen köpa en färdig bil men minst borde väl vara att köpa en STI från 2005. Varför inte den där ra-a som är till salu?

        Eller har jag missat något? 😉

        #242876
        Kvarnis
        Deltagare

          Turbo, spridare+soppa pump, fmic, ecu+mappning +väghållning+bromsar.

          -Turbo MD321TX billet alt en SC46 billet.
          -surge tank+bosch 044+1000cc’s spridare och ställbar soppa reuglator
          -fmic
          -link/autronic sm4 +mappning

          3″ system är självklart en förutsättning.

          Kommer ge 400>500 beroende på vilken soppa du kör på.

          Orginal blocket har smidda kolvar, och är känt för att hålla för runt 450Bhp. Annars så är det väl att byta ut orginal stakr och kolvar.
          men i det fallet skulle jag stroka motorn med en 79mm vev.

          /Kvarnis

          #242882
          iron m///
          Deltagare

            Inga förslag på lagom vassa kamar som klarar bes :-)??

            #242881
            Patrick P931
            Deltagare

              Kör med dubbel avcs så blir besiktningen inga problem.

              #242885
              Gyver
              Deltagare

                Kör med dubbel avcs så blir besiktningen inga problem.

                Finns det kostnadseffektiva fördelar (alltså tiden det tar att mappa) med avcs på båda kammar i förhållande till dem med bara avcs på insugskammen? Ur motoreffektsynpunkt alltså samt för att få till ett bra register? Är det värt?

                #242879
                TomK
                Deltagare

                  Finns det kostnadseffektiva fördelar (alltså tiden det tar att mappa) med avcs på båda kammar i förhållande till dem med bara avcs på insugskammen? Ur motoreffektsynpunkt alltså samt för att få till ett bra register? Är det värt?

                  Ska man mappa kammarna ordentligt så tar det väldigt mycket dyno tid.

                  #242886
                  Gyver
                  Deltagare

                    Ska man mappa kammarna ordentligt så tar det väldigt mycket dyno tid.

                    Jo jag kan tänka mig det…

                    #242877
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Inga förslag på lagom vassa kamar som klarar bes :-)??

                      På e85 borde det mesta funka, tomång är iofs en annan 5.a

                      #242883
                      iron m///
                      Deltagare

                        Men vilken duration och lyft ska man satsa på då????

                        #242878
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          DH22 dvs wrc spec från 1998 funkar för det mesta, upp till ~750Bhp vad jag sett 🙂

                          Vilen årgång har du toppar i från ?
                          Har DH22 kammar til V3/V4 över 🙂

                          #242884
                          iron m///
                          Deltagare

                            Jag har v5 sti toppar.

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.