› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Trim tipps!
- Detta ämne har 11 svar, 1,427 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av
iron m///.
-
FörfattareInlägg
-
15 maj, 2012 kl. 14:01 #28348
Robert.lindqvist5
DeltagareHalloj! Så att jag ska börja trimma min wrx sti -03 för ca
100 000:- Jag skulle gärna vilja lite tipps på vad som ska göras etc! Smidd motor kommer de bli så klart!
Samt någon bra verkstad som kan ta sig ann jobbet. (ska kolla med JRM)
Kom gärna med tipps! Skulle gärna vilja ha 450-500 hk i motorn
MVH Robban15 maj, 2012 kl. 20:51 #242880Patrick P931
DeltagareMed de pengarna måste det väl vara otroligt mycket bättre att sälja och antingen köpa en färdig bil men minst borde väl vara att köpa en STI från 2005. Varför inte den där ra-a som är till salu?
Eller har jag missat något? 😉
16 maj, 2012 kl. 08:00 #242876Kvarnis
DeltagareTurbo, spridare+soppa pump, fmic, ecu+mappning +väghållning+bromsar.
-Turbo MD321TX billet alt en SC46 billet.
-surge tank+bosch 044+1000cc’s spridare och ställbar soppa reuglator
-fmic
-link/autronic sm4 +mappning3″ system är självklart en förutsättning.
Kommer ge 400>500 beroende på vilken soppa du kör på.
Orginal blocket har smidda kolvar, och är känt för att hålla för runt 450Bhp. Annars så är det väl att byta ut orginal stakr och kolvar.
men i det fallet skulle jag stroka motorn med en 79mm vev./Kvarnis
16 maj, 2012 kl. 10:58 #242882iron m///
DeltagareInga förslag på lagom vassa kamar som klarar bes :-)??
16 maj, 2012 kl. 11:06 #242881Patrick P931
DeltagareKör med dubbel avcs så blir besiktningen inga problem.
16 maj, 2012 kl. 12:05 #242885Gyver
DeltagareKör med dubbel avcs så blir besiktningen inga problem.
Finns det kostnadseffektiva fördelar (alltså tiden det tar att mappa) med avcs på båda kammar i förhållande till dem med bara avcs på insugskammen? Ur motoreffektsynpunkt alltså samt för att få till ett bra register? Är det värt?
16 maj, 2012 kl. 13:32 #242879TomK
DeltagareFinns det kostnadseffektiva fördelar (alltså tiden det tar att mappa) med avcs på båda kammar i förhållande till dem med bara avcs på insugskammen? Ur motoreffektsynpunkt alltså samt för att få till ett bra register? Är det värt?
Ska man mappa kammarna ordentligt så tar det väldigt mycket dyno tid.
16 maj, 2012 kl. 13:47 #242886Gyver
DeltagareSka man mappa kammarna ordentligt så tar det väldigt mycket dyno tid.
Jo jag kan tänka mig det…
16 maj, 2012 kl. 15:49 #242877Kvarnis
DeltagareInga förslag på lagom vassa kamar som klarar bes :-)??
På e85 borde det mesta funka, tomång är iofs en annan 5.a
16 maj, 2012 kl. 15:55 #242883iron m///
DeltagareMen vilken duration och lyft ska man satsa på då????
16 maj, 2012 kl. 21:45 #242878Kvarnis
DeltagareDH22 dvs wrc spec från 1998 funkar för det mesta, upp till ~750Bhp vad jag sett 🙂
Vilen årgång har du toppar i från ?
Har DH22 kammar til V3/V4 över 🙂17 maj, 2012 kl. 06:24 #242884iron m///
DeltagareJag har v5 sti toppar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
