SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor ”Trimchip” till sti-08??

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    wrxsti-08
    Deltagare

hej…

letat lite men inte hittat de ja söker…

någon här som vet var man i Sverige kan uppgradera bilen med ny programvara?

vill gärna ha lite mer klös…:P

Lefty
      Deltagare
        Ubbe
        Deltagare

Jag vet att Per på Autotech höll på med 08’ans Ecutech när vi var där i juni. Slå en pling till honom! Annars borde väl JRM också vara ett alternativ. Båda firmorna brukar få tummen upp av folket i klubben.

//Ubbe

Janne248
          Deltagare

Chip är inte bra för Impreza, om det ens finns till en MY08’a STi.
            Omprogramering med ECUTEK är nog bäst, men att bara göra det kanske är dumt. Byta avgas, soppapump kanske är bra att göra i sammaband med omprogrammering för att få ut maximal effekt. Miltek har tagit fram ett fint avgas till STI 08’an… någon av våra klubbsponsorer har det vet jag.

pannan
            Deltagare

Surfa lite på de utländska sidorna. Finns rätt mycket nu till STI 08 när det gäller ECU.

Men som det sades kör inte chip kör hellre en mapping av ECU:n. Original ECU verkar skilja sig en hel del mot tidigare, mer avancerade funktioner osv.

Det jag däremot är nyfiken på. Hur fungerar Ecutek när man har ratten där man väljer de olika körprogrammen? Lägger sig bara programmet på sport sharp?

hberno
              Deltagare

Legger seg på alle 3 programmene (Intelligent, Sport og Sport #).

Les – http://www.litchfieldimports.co.uk/index.asp

Prodrive har utviklet to kit:
                – 330S (skal være klart disse dager)
                – 380S (skal være klart rundt juletider)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.