Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Steve
    Deltagare

funderar och chiptrimma eller mapppa imprezan GT.

Hur mycke HK och NM kommer det och öka, är det stor skillnad efter trimmningen? Nån som har gjort det med sin GT .

0-100 tider innan o efter ?

Vilka trimfirma inom stockholm område är o rekommendera.

Steve
      Deltagare

Chippa – Nej nej nej nej och åter nej. Du ska mappa den.Med org snurran är väll 260-270hk och 370-380nm så långt man kan komma på bensin. Jag har provkört en otrimmad med bara catback och jämfört med min som är mappad var skillnaden ENORM.

okej.. ja med mappning ändrar man väl bränsle och luftflödde om jag inte har fel.

var bra det var skillnad. så vart mappade du din kärra ?

Mumin
        Deltagare

JRM-racing.com

finns fler kommer bara inte på namn 😛

ska mappa min i höst tror jag.. ska köpa 3″ från turbon med race kisse fösrt sen mappning 😛

Steve
          Deltagare

JRM-racing.comfinns fler kommer bara inte på namn :Pska mappa min i höst tror jag.. ska köpa 3″ från turbon med race kisse fösrt sen mappning 😛

Kör nu orginal avgas. Men borde väl och mappa utan och byta avgassytem
            kan tänka mig att man inte för ut max prestanda.

challe
            Deltagare

3″ system och ecutek mappning ger ca 260-270 hk och 370-380 nm som oskar skrev, och det tycker jag är en vettig uppdatering till att börja med.
              Det kan vara bra och byta soppapumpen också

Steve
              Deltagare

okej ska kolla upp priserna på olika företag.

för att jag inte vill ha 3″ avgas är att jag vill inte att bilen
                ska låta för mycke. hade det förut och var tvungen o sätta på ljuddämpare.

Adam K
                Deltagare

Över 120 träffar på chip eller chippa.
                  Har du satt dig in i forumet?

Vad gäller aga så behöver du inte 3″ för den effekt som Td04-turbon kan ge. Men det är en fördel om du byter OE katalysatorn mot en metallisk sport eller race dito. Byt downpipen enbart, då ’blir du av med’ ena katten, sätter du dit en sport/race så klarar du ändå besiktningen, lämpligen sätter du dit e med ’bellmouth’ så blir flödet efter turbon bättre också. Och så behåller du cat-back delen av agat inkl slutburken, som är mycket bra på att dämpa ljudet 🙂

Steve
                  Deltagare

Tack för rådet 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.