SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trimma gt-99 300-350 hp

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Folkrace
    Deltagare

För att citera professorn.

16G är en hårig turbo till 2 liter, den spoolar snabbare, och tål mer laddtryck än VF30/34, den är billigare att renovera, och den dagen man vill ha mer skickar man den till Andy Forrest och får den moddad med ett 20G-kompressorhjul.

Och TD05-16G är bolt on. Så mkt mer än nya packningar och pinnbultar behövs inte.

GT-I9000 @ Tapatalk2

Vad kan en 20G leverera?
      Har en 18G i min STI -02 och plockar 380hk på E85 men vill ha mer 🙂

challe
      Deltagare

Kolla ett par poster upp i tråden, där har kvarnis svaret på din fråga 🙂

Kvarnis
        Deltagare

Skulle inte byta från en 18G till 20G för liten skillnad, i så fall ska det vara en billet version. En MD321T billet eller en SC46 billet vore bra val.

Marcus_petersson
          Deltagare

Tja.

Ang styrsystem så skulle jag lägga lite extra pengar och köra på Link eller liknande. Helst om du ska gå vidare i framtiden 🙂 En kompis mappade sin impreza med vipec styr på AG:s i förra veckan, mycket bra betyg till AG:s.

Antar att du var med på köpetorp i fredags och såg den? Type-r med guldfärgade fälgar.

// Marcus

Mycket bra skrivet och lätt förstått ! tackar jag för !

Då känns den som att man skulle köra med en

16G turbo efter som att jag vill ha mycket vrid

funderar på E85 men vet ej hur det blir ännu

Hur är det med Mappningsbara data boxar ?

Någon som vet hur det ligger till pratade med Ag:s i Norrköping och dom rekommendera Link men det kostar lite mer än Ecutek

Vad rekommenderas ?

kleinis
            Deltagare

Tja.

Ang styrsystem så skulle jag lägga lite extra pengar och köra på Link eller liknande. Helst om du ska gå vidare i framtiden 🙂 En kompis mappade sin impreza med vipec styr på AG:s i förra veckan, mycket bra betyg till AG:s.

Antar att du var med på köpetorp i fredags och såg den? Type-r med guldfärgade fälgar.

// Marcus

Jajjamen det var jag och det var ju en till impreza var den din då ? 🙂

Styrsystem- Autronic pnp kort

turbo vf36

grenrör, up-pipe

Downpipe

Race kisse med 3 tum sitter redan på

11mm oljepump

är nu inhandlat och hemma

Så nu är frågan adapter till fule rail och bränsleregulator

Vart hittar man det till bra briser med kvalité ? 🙂

kleinis
              Deltagare

Vad skulle ni säga om detta ?
                har beslutat att köra bensin detta år och sparas pengar till eventuellt smidd motor.

Så detta borde fungera bra ?

http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1523&cat=96&sub=97&sec=143&var=48&dc=y&gen=&searchKey=

http://www.importcarparts.co.uk/parts_info.asp?id=1627&cat=96&sub=97&sec=143&var=48&dc=y&gen=

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.