Om du inte manipulerar boxen så kommer du inte högra än 1.2 ca. Då ska det inte var någon fara….
En lambda mätare och knocklink är ju aldrig fel:)
Bilen svarar mycket bättre och laddtrycket är grymt stabilt med Dawes devise
/
fraSSe
Tipset brukar vara att inte överstiga 1.1 bars laddtryck uppmätt på femman. Då har man lite säkerhetsmarginal. Knocklink är aldrig fel, och ett måste är givetvis en turbotrycksmätare.
Jag tror spontant att EcuTek är vad du vill ha, trots priset. De jag har varit i kontakt med verkar väldigt nöjda med EcuTek.
Har en wrx-01 med ferrita 3″ och avsnorklat luftintag, och
tänkte nu trimma lite mer, hade först tänkt att spara ihop
till en ecutec3 men inser att jag inte vill lägga 10k på detta (det
finns så mycket annat kul man vill ha :9 )
Kan man med en dawes höja laddtrycket lite ? utan att mappa
om bilen ? finns det marginal att göra detta ?
Behövs en knocklink/lambamätare för att göra detta på ett säkert
sätt ?
Om man inte manipulerar med laddtryckspärren så är det alltså
ingen större risk att motorn går snålt/spikar, ecu´n reglerar
alltså tändning å soppa efter det högre laddtrycket?
Förutsatt att allt är ok i övrigt med motorn alltså.
Är det rätt tolkat?
Författare
Inlägg
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.