SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trimma lite ?!?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2438
    christopher
    Deltagare

      Om du inte manipulerar boxen så kommer du inte högra än 1.2 ca. Då ska det inte var någon fara….
      En lambda mätare och knocklink är ju aldrig fel:)
      Bilen svarar mycket bättre och laddtrycket är grymt stabilt med Dawes devise
      /
      fraSSe

      #52038
      Manor
      Deltagare

        Hej !

        Tipset brukar vara att inte överstiga 1.1 bars laddtryck uppmätt på femman. Då har man lite säkerhetsmarginal. Knocklink är aldrig fel, och ett måste är givetvis en turbotrycksmätare.

        Jag tror spontant att EcuTek är vad du vill ha, trots priset. De jag har varit i kontakt med verkar väldigt nöjda med EcuTek.

        mvh Mats N

        #52039
        Jimmie
        Deltagare

          Har en wrx-01 med ferrita 3″ och avsnorklat luftintag, och
          tänkte nu trimma lite mer, hade först tänkt att spara ihop
          till en ecutec3 men inser att jag inte vill lägga 10k på detta (det
          finns så mycket annat kul man vill ha :9 )
          Kan man med en dawes höja laddtrycket lite ? utan att mappa
          om bilen ? finns det marginal att göra detta ?
          Behövs en knocklink/lambamätare för att göra detta på ett säkert
          sätt ?

          //Jimmie

          #52040
          Jimmie
          Deltagare

            Om man inte manipulerar med laddtryckspärren så är det alltså
            ingen större risk att motorn går snålt/spikar, ecu´n reglerar
            alltså tändning å soppa efter det högre laddtrycket?
            Förutsatt att allt är ok i övrigt med motorn alltså.
            Är det rätt tolkat?

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.