SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trimma WRX i skåne

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

Vill göra samma som JRM gör för 30 000 kronor fast någonstans närmre där jag bor. Helst i skåne, finns det några alternativ här i närheten ?

Tolle
      Deltagare

Kolla med Trollspeed iaf om du är sugen på en ecutek vilket du verkar! eller Autotech där Per jobbar nu, trollspeeds fd.guru alla mappus! 😀

minid
        Deltagare

Ring o kolla med Redrum Performance i Malmö.. De har butik i Malmö och verkstad i Svedala..

nukem
          Deltagare

Tack för svaren =) har mailat dom angående info och offerter.

Om dom inte kan stå till tjänst med Ecutech finns det några andra acceptabla trim ?

(Jag orkar inte köra upp bilen till Trollspeed eller JRM jag har så mycket att göra)

Tolle
            Deltagare

Jag e osäker på om det finns så många fler som kan/får köra ecutek.. men annars så åker du ju på att byta sprut!

nukem
              Deltagare

arput ?

kan inte jrm eller trollspeed ha tjänsten att dom kommer ner och hämtar bilen hos mig i helsingborg, kör upp den och trimmar den och kör ner den till mig igen ? =)

Mats
                Deltagare

Det ordnar sig säkert!
                  Dock mot en liten ersättning kan jag tänka mig… 😀

Jag kan tänka mig att ersättningen är rätt så ”kännbar”…

Mats GBG
                  Regionsansvarig Göteborg

nukem
                  Deltagare

i det stora hela så är de inte mycke… trollspeed är på smärtgränsen för hur långt jag skulle kunna köra. men sen är dom så pass mycket dyrare så jag vet inte.

om man gör jrm trimmningen för cirka 30 000 och slänger i en annan turbo från en sti eller liknande kommer man upp i 300-320 hk då ?

SecretAgentMan
                    Deltagare

1. Bestäm dig för vad du är ute efter.

2. Köp delarna (vad man skall ha har dryftats om, och om igen här på forumet).

3. Skruva dit delarna, eller låt någon firma/händig polare skruva.

4. Åk till Per Johansson och få den mappad med Ecutek.

Enkelt…

För runt 330 riktiga motorpållar så är det rätt simpelt:

Avgassystem
                      Bränslepump
                      Stift
                      Turbo
                      Mappning

Hur mycket man laddar i mitten kommer bestämma hur pass mycket vrid du kommer få, och hur länge lådan kommer överleva. 🙂

260 pållar klarar det du har med en enkel mappning.

/J

nukem
                      Deltagare

1. Bestäm dig för vad du är ute efter.2. Köp delarna (vad man skall ha har dryftats om, och om igen här på forumet).3. Skruva dit delarna, eller låt någon firma/händig polare skruva.4. Åk till Per Johansson och få den mappad med Ecutek.Enkelt…För runt 330 riktiga motorpållar så är det rätt simpelt:AvgassystemBränslepumpStiftTurboMappningHur mycket man laddar i mitten kommer bestämma hur pass mycket vrid du kommer få, och hur länge lådan kommer överleva. :)260 pållar klarar det du har med en enkel mappning./J

Per Johansson fd. Trollspeed guru som numera jobbar på Autotech ? Dom säljer alltså också Ecutek ?

Om man drar i en roligare turbo och förbereder sig på växellådsras/ny koppling vad går dessa delar på om dom ska hålla 330 HK ?

Edit: Vad har min bil idag i riktiga hästkrafter på hjulen ? 180 ?

SecretAgentMan
                        Deltagare

1. Bestäm dig för vad du är ute efter.2. Köp delarna (vad man skall ha har dryftats om, och om igen här på forumet).3. Skruva dit delarna, eller låt någon firma/händig polare skruva.4. Åk till Per Johansson och få den mappad med Ecutek.Enkelt…För runt 330 riktiga motorpållar så är det rätt simpelt:AvgassystemBränslepumpStiftTurboMappningHur mycket man laddar i mitten kommer bestämma hur pass mycket vrid du kommer få, och hur länge lådan kommer överleva. :)260 pållar klarar det du har med en enkel mappning./J

Per Johansson fd. Trollspeed guru som numera jobbar på Autotech ? Dom säljer alltså också Ecutek ?Om man drar i en roligare turbo och förbereder sig på växellådsras/ny koppling vad går dessa delar på om dom ska hålla 330 HK ?Edit: Vad har min bil idag i riktiga hästkrafter på hjulen ? 180 ?

Det är den Per ja. 🙂

Låda som håller är ~30 – oavsett om du vill ha en enklare förstärkt drevsats till din låda, eller en 6-växlad sti-låda.

Du borde ha mellan 160-170 på hjulen – en urmaxad 16G ger ~280 på hjulen (VF2X-serien och VF30,34 klarar samma lika – jag gillar TD05-orna för deras karaktär – en hel massa jävlaranamma helt enkelt).

/J

nukem
                          Deltagare

med ett sådant här trim.

Det sägs att bilen ska dra mindre osv med chip eller om man mappar.

Men med alla dessa trim kommer det väll dra mer soppa ? om inte annat kommer man vilja köra hårdare så att det iallafall indirekt drar mer soppa ? 🙂

Sasse
                            Deltagare

Bilen drar -mindre- soppa vid normal körning, simple as that. Att den drar MER än vad den gjorde innan vid full gas är självklart.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.