› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Trimma WRX i skåne
- Detta ämne har 12 svar, 1,054 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Sasse.
-
FörfattareInlägg
-
23 juni, 2007 kl. 18:31 #3788
nukem
DeltagareVill göra samma som JRM gör för 30 000 kronor fast någonstans närmre där jag bor. Helst i skåne, finns det några alternativ här i närheten ?
23 juni, 2007 kl. 19:30 #61368Tolle
DeltagareKolla med Trollspeed iaf om du är sugen på en ecutek vilket du verkar! eller Autotech där Per jobbar nu, trollspeeds fd.guru alla mappus! 😀
24 juni, 2007 kl. 01:31 #61366minid
DeltagareRing o kolla med Redrum Performance i Malmö.. De har butik i Malmö och verkstad i Svedala..
24 juni, 2007 kl. 10:41 #61370nukem
DeltagareTack för svaren =) har mailat dom angående info och offerter.
Om dom inte kan stå till tjänst med Ecutech finns det några andra acceptabla trim ?
(Jag orkar inte köra upp bilen till Trollspeed eller JRM jag har så mycket att göra)
24 juni, 2007 kl. 11:06 #61369Tolle
DeltagareJag e osäker på om det finns så många fler som kan/får köra ecutek.. men annars så åker du ju på att byta sprut!
24 juni, 2007 kl. 11:24 #61371nukem
Deltagarearput ?
kan inte jrm eller trollspeed ha tjänsten att dom kommer ner och hämtar bilen hos mig i helsingborg, kör upp den och trimmar den och kör ner den till mig igen ? =)
24 juni, 2007 kl. 14:55 #61365Mats
DeltagareDet ordnar sig säkert!
Dock mot en liten ersättning kan jag tänka mig… 😀Jag kan tänka mig att ersättningen är rätt så ”kännbar”…
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg24 juni, 2007 kl. 14:57 #61372nukem
Deltagarei det stora hela så är de inte mycke… trollspeed är på smärtgränsen för hur långt jag skulle kunna köra. men sen är dom så pass mycket dyrare så jag vet inte.
om man gör jrm trimmningen för cirka 30 000 och slänger i en annan turbo från en sti eller liknande kommer man upp i 300-320 hk då ?
24 juni, 2007 kl. 15:03 #61363SecretAgentMan
Deltagare1. Bestäm dig för vad du är ute efter.
2. Köp delarna (vad man skall ha har dryftats om, och om igen här på forumet).
3. Skruva dit delarna, eller låt någon firma/händig polare skruva.
4. Åk till Per Johansson och få den mappad med Ecutek.
Enkelt…
För runt 330 riktiga motorpållar så är det rätt simpelt:
Avgassystem
Bränslepump
Stift
Turbo
MappningHur mycket man laddar i mitten kommer bestämma hur pass mycket vrid du kommer få, och hur länge lådan kommer överleva. 🙂
260 pållar klarar det du har med en enkel mappning.
/J
24 juni, 2007 kl. 18:08 #61373nukem
Deltagare1. Bestäm dig för vad du är ute efter.2. Köp delarna (vad man skall ha har dryftats om, och om igen här på forumet).3. Skruva dit delarna, eller låt någon firma/händig polare skruva.4. Åk till Per Johansson och få den mappad med Ecutek.Enkelt…För runt 330 riktiga motorpållar så är det rätt simpelt:AvgassystemBränslepumpStiftTurboMappningHur mycket man laddar i mitten kommer bestämma hur pass mycket vrid du kommer få, och hur länge lådan kommer överleva. :)260 pållar klarar det du har med en enkel mappning./J
Per Johansson fd. Trollspeed guru som numera jobbar på Autotech ? Dom säljer alltså också Ecutek ?
Om man drar i en roligare turbo och förbereder sig på växellådsras/ny koppling vad går dessa delar på om dom ska hålla 330 HK ?
Edit: Vad har min bil idag i riktiga hästkrafter på hjulen ? 180 ?
24 juni, 2007 kl. 19:28 #61364SecretAgentMan
Deltagare1. Bestäm dig för vad du är ute efter.2. Köp delarna (vad man skall ha har dryftats om, och om igen här på forumet).3. Skruva dit delarna, eller låt någon firma/händig polare skruva.4. Åk till Per Johansson och få den mappad med Ecutek.Enkelt…För runt 330 riktiga motorpållar så är det rätt simpelt:AvgassystemBränslepumpStiftTurboMappningHur mycket man laddar i mitten kommer bestämma hur pass mycket vrid du kommer få, och hur länge lådan kommer överleva. :)260 pållar klarar det du har med en enkel mappning./J
Per Johansson fd. Trollspeed guru som numera jobbar på Autotech ? Dom säljer alltså också Ecutek ?Om man drar i en roligare turbo och förbereder sig på växellådsras/ny koppling vad går dessa delar på om dom ska hålla 330 HK ?Edit: Vad har min bil idag i riktiga hästkrafter på hjulen ? 180 ?
Det är den Per ja. 🙂
Låda som håller är ~30 – oavsett om du vill ha en enklare förstärkt drevsats till din låda, eller en 6-växlad sti-låda.
Du borde ha mellan 160-170 på hjulen – en urmaxad 16G ger ~280 på hjulen (VF2X-serien och VF30,34 klarar samma lika – jag gillar TD05-orna för deras karaktär – en hel massa jävlaranamma helt enkelt).
/J
11 juli, 2007 kl. 21:08 #61374nukem
Deltagaremed ett sådant här trim.
Det sägs att bilen ska dra mindre osv med chip eller om man mappar.
Men med alla dessa trim kommer det väll dra mer soppa ? om inte annat kommer man vilja köra hårdare så att det iallafall indirekt drar mer soppa ? 🙂
11 juli, 2007 kl. 21:58 #61367Sasse
DeltagareBilen drar -mindre- soppa vid normal körning, simple as that. Att den drar MER än vad den gjorde innan vid full gas är självklart.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.