- Detta ämne har 80 svar, 7,356 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av hedberg____.
-
FörfattareInlägg
-
8 september, 2011 kl. 19:53 #26707hedberg____Deltagare
jag vill ha lite hjälp om hur man enkelt kan skrämma upp min gamla legacy turbo… är det med en impreza turbo å chip vill behålla org luftburk och hälst orginal slut system på avgas systemet…
9 september, 2011 kl. 05:47 #229183TimzzonDeltagareFrågan är hur mycket du vill lägga ner 😉 Standard-turbon är inte dålig (enligt mig..) dock lite seg att bygga ladd men håller laddet bra. Chip, alltid ett bra kort 🙂
Sen finns det mer saker o byta, soppa pump (original är kass), avgassystemet är tunt som ett ärtrör, FMIC osv 😉
Som sagt, det hur mycket pengar du vill lägga ner som styr.9 september, 2011 kl. 06:59 #229182UbermeisterDeltagareDå är det enklast med endast ett chip.
Jag har en chippad box liggandes, som blev över efter att mitt bygge spårade ur lite lätt..
Den laddade 1.1bar med den boxen i vill jag minnas, orörd i övrigt..
Skicka PM om du vill ha mer info.
9 september, 2011 kl. 15:13 #229223hedberg____Deltagaretack för svar ja kostnad bra fråga men vill inte ändra för mycket för jag kör bilen dagligen och andvänds som drag bil.. men kan man bara byta DP och turbo sen chippa? och vad är kostnaden ca?
12 september, 2011 kl. 10:51 #229184TimzzonDeltagarePris på turbo beror helt på vart ifrån du köper den och skicket. Gör du ett DP själv kan det inte kosta många kr, 500-700 kanske med nya packningar.
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=441 ca 200£ för ett köpt.
Chip köper du ifrån Vos i Australien, jag kör(de) med ett sånt chip och bilen blev mer körbar på lägre varv bla.Maila Adrian så löder han ihop ett och skickar till dig för ungefär 2500sek.
Han gjorde ett till mig som jag fick i torsdags. Det tog nio dagar med posten från australien.Här är hans adress : vosadrian@yahoo.com.au
13 september, 2011 kl. 16:51 #229179LegacyLarsaKeymasterVos-chipen skall vara bra, det kanske blir något sådant till våren, vi får se. annars så är en dp, en racekat. och en slutburk, en bra början.
/Larsa
13 september, 2011 kl. 17:24 #229224hedberg____DeltagareVos-chipen skall vara bra, det kanske blir något sådant till våren, vi får se. annars så är en dp, en racekat. och en slutburk, en bra början.
/Larsa
vill bara byta främre delen av avgassystemet de vill säga typ dp bara vill inte höja bullernivån…
13 september, 2011 kl. 20:43 #229225hedberg____Deltagarevill ha ny turbo DP med katt och då lär man väl chippa?
14 september, 2011 kl. 07:27 #229185TimzzonDeltagareen stor simons dämpare så håller den sig ganska tyst.
chip behövs nödvändigtvis inte då datorn anpassar sig bättre än GTs ECU, men det är ingen nackdel att ha då den blir mer körbar med ett.
dock måste du ha en dawes device då original laddtrycksstyrning inte kompenserar särskilt fort när man har bytt DP/katt till värre.14 september, 2011 kl. 17:44 #229222hedberg____Deltagareokej men jag kan köra med orginal slut del av avgassystemet?
14 september, 2011 kl. 19:55 #229186TimzzonDeltagaresjälvklart, men det jag försöker säga är att det är en stor effektstrypare. väldigt mycket mottryck i den.
18 september, 2011 kl. 17:10 #229226hedberg____Deltagareokej finns det nån större turbo som passar direkt utan ann bygga om nått på sugsidan? eller trycksidan?
19 september, 2011 kl. 10:30 #229187TimzzonDeltagaredet går att ta nästan vilken som helst, men det är endast dom allra första impreza aggregaten som har ett vinklat inlopp (93-95 tror ja det va). det går att ta dom senare också men då behöver du montera en 90* silikon böj med rätt dimensioner i båda ändar.
21 september, 2011 kl. 19:39 #229227hedberg____Deltagaredet går att ta nästan vilken som helst, men det är endast dom allra första impreza aggregaten som har ett vinklat inlopp (93-95 tror ja det va). det går att ta dom senare också men då behöver du montera en 90* silikon böj med rätt dimensioner i båda ändar.
okej ska man ha en impreza turbo eller ska ha man en ännu större?
22 september, 2011 kl. 10:13 #229188TimzzonDeltagarestörre blir bara jobbigt om du drar släp, en GT snurra 99-00 borde duga bra. laddar tidigare och det finns miljoner av dom 😉 tror det sitter samma turbo på 01-05(?) WRX.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.