- Detta ämne har 80 svar, 7,356 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av hedberg____.
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2011 kl. 19:44 #229228hedberg____Deltagare
okej får se om ja får tag i nå grejor:P
24 september, 2011 kl. 06:01 #229180LegacyLarsaKeymasterMin första legacy turbo gav 260hk(motornordchippad) med orginal dp och orginal turbo, riktig ketchup-effekt var det åxo..
/Larsa
27 september, 2011 kl. 14:16 #229211FladricDeltagareEn TD05-16g ska också passa bolt on på Legacy:n 🙂
Vet dock inte hur det är med vinklarna där om man måste
ha silikonböjarna som Timzzon sa 🙂8 oktober, 2011 kl. 16:14 #229248AntonolDeltagareHar förstått att motorn i sig inte klarar mer än 1 bar innan den ger med sig. Min subba som sades vara “chippad” laddade inte mer än 0.45 innan jag pystrimmade den till 1.05. Hur kan jag skilja på en original och en chippad box?
FMIC, eventuell effektökning?
9 oktober, 2011 kl. 14:40 #229189TimzzonDeltagareDet är spridarna som inte klarar att flöda mer (380cc) blocket tål massor (topparna är dock inget o hurra för..)
Original ska den ladda 0.7 men klockans fjäder är ställd på ca 0.4.
Svårt o säga om boxen är chippad eller inte, vart har du varvstoppet?
Original ca 7200, VOS chip 7500.
FMIC = POOOOWEEEEER 😀 visst ger det mer effekt men man ligger på gränsen vad spridarna klarar, man bör byta soppa pump till något bättre,
tex Walbro. Bredbandslamba är också en bra grej..17 november, 2011 kl. 20:29 #229229hedberg____Deltagarehar fått tag på en impreza gt snurra nu ska man mappa bilen tänkte bygga om avgas vid turbon så de blir ovalt så wasgaten kan öppna fullt men köra med org katt och kasnke byta slut dämparen. är det mappning som gäller då eller går det att köra ändå.. blir kanske en ny soppa pump å
18 november, 2011 kl. 06:50 #229190TimzzonDeltagaremappning går inte, är chip som gäller men ECUn klara sig bra utan också. den är inte lika känslig som GTn. soppapump är att rekomendera.
18 november, 2011 kl. 10:23 #229230hedberg____Deltagaremappning går inte, är chip som gäller men ECUn klara sig bra utan också. den är inte lika känslig som GTn. soppapump är att rekomendera.
okej så om jag byter dp och turbo soppa pump behöver inte jag nå chip? vart hittar man bra pump?
18 november, 2011 kl. 10:39 #229191TimzzonDeltagareokej så om jag byter dp och turbo soppa pump behöver inte jag nå chip? vart hittar man bra pump?
chip behövs inte, men du kommer att behöva en Dawes Device så inte laddet drar iväg, original laddtrycksstyrning är lite slö 😉
pump, tex http://www.creatix.se/tuning-motor/branslepumpar/630
walbro kopia längst ner.18 november, 2011 kl. 14:59 #229231hedberg____Deltagarechip behövs inte, men du kommer att behöva en Dawes Device så inte laddet drar iväg, original laddtrycksstyrning är lite slö 😉
pump, tex http://www.creatix.se/tuning-motor/branslepumpar/630
walbro kopia längst ner.okej finns det nån pump som ersätter original pump direkt…vart hittar man nån Dawes Device då?
19 november, 2011 kl. 11:36 #229192TimzzonDeltagarewalbron ersätter original, den sitter på samma plats.
http://www.blocket.se/vastmanland/Strypventil__Justera_ditt_turbotryck_33023414.htm?ca=14&w=3&last=1
en sån har jag använt, den är dock väldigt känslig när man ställer in den, räckte med att skruva 1/2 – 1 varv. jag laddade 1 bar med den innan jag chipade min box.27 november, 2011 kl. 18:50 #229232hedberg____Deltagareska man försöka hitta en chipad box eller ska ja chipa den ja har? är det svårt att göra själv?
28 november, 2011 kl. 11:44 #229193TimzzonDeltagaredet är lätt att byta. det jobbigaste är att få ut/in boxen från sin plats.
28 november, 2011 kl. 11:58 #229233hedberg____Deltagarejasså sitter den inte som på imprezan vid passagerar platsens fot stöd? mot torpeden?
28 november, 2011 kl. 13:15 #229194TimzzonDeltagarehttp://www1.garaget.org/gallery/images/68/67488/67488-f80a24a38f49a03655e4b81bde6c7831.jpg
Den sitter bakom plasten precis under blinkerspaken på bilden.
Man tar ut den underifrån. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.