- Detta ämne har 80 svar, 7,356 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av hedberg____.
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2011 kl. 14:06 #229234hedberg____Deltagare
jaha de va inte samma men ska nog gå att lösa men ska man köpa chip eller försöka få tag på en box som redan är chipad?
29 november, 2011 kl. 07:56 #229195TimzzonDeltagaredet beror på hur mycket det får kosta. en v1-2 STI box passar bolt-on och kommer ge ett jävla drag, men dom kostar och det blir england eller japan direkt tyvärr..
det går fortfarande att köpa chip ifrån VOS i Australien till legacyn,
vet att Fladric har köpt ifrån honom ganska nyligen.29 november, 2011 kl. 10:27 #229235hedberg____Deltagareokej ska titta runt lite då…
men om man köper ett vos chip lär ja ta lös och skicka iväg boxen till han.. eller hur får man in de i boxen?det beror på hur mycket det får kosta. en v1-2 STI box passar bolt-on och kommer ge ett jävla drag, men dom kostar och det blir england eller japan direkt tyvärr..
det går fortfarande att köpa chip ifrån VOS i Australien till legacyn,
vet att Fladric har köpt ifrån honom ganska nyligen.29 november, 2011 kl. 18:17 #229236hedberg____Deltagarekan det vara värt att byta spridare tänkt kolla lite vad de kostar men vart hittar man spridare till legacy turbo eller är de samma som impreza?
30 november, 2011 kl. 07:45 #229196TimzzonDeltagaredu får hem chipet som en elpråm: http://www1.garaget.org/archive/132/131325/201539/201539-2052840.jpg (jag lånar din bild Flandic ;))
du skruvar isär boxen bara o byter den som sitter.spridare går att byta men det är inte säkert att du kommer att klara avgasvärdena då. original legacy turbo spridare 380cc, 99-00 GT 440cc.
dom går att montera men det blir inte perfekt.30 november, 2011 kl. 14:38 #229249AntonolDeltagare30 november, 2011 kl. 15:08 #229212FladricDeltagareJag hade för mig att styrsystemet inte gillar att byta spridare alls? 🙂
// Fredrik
30 november, 2011 kl. 15:46 #229237hedberg____Deltagaremycket svar nu ja abs ecu kommer man inte långt…okej tänkte om de fanns spridare som passa direkt… för 380 spridare är juh rätt små.. är det nå lödningar man måste gör när man byter chip?
30 november, 2011 kl. 19:03 #229213FladricDeltagareNär du ska installera chippet öppnar du bara ECU:n och sätter fast det i en sockel, du behöver inte löda nått, bara knipsa av ett motstånd för att ECU:n ska fatta att den ska läsa från sockeln 😉 Om du vill kan jag skicka instruktionerna till dig 🙂
30 november, 2011 kl. 20:06 #229238hedberg____Deltagareokej lät rätt enkelt men de som rekomenderas är att byta turbo downpipe och chipa… och köra med orginal spridare…sen tänkte ja höra om nån vet om detta passa på en legacy turbo
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=204_288&products_id=18701 december, 2011 kl. 00:08 #229250AntonolDeltagareDet där är en ABS (antilock brake system) ECU, den kommer du nog inte långt med. 😉
Subaru Impreza WRX STi ABS ECU 1993-96
Inte lätt när man tänker med röven…
😎
1 december, 2011 kl. 09:55 #229197TimzzonDeltagareJag hade för mig att styrsystemet inte gillar att byta spridare alls? 🙂
// Fredrik
Gillar o gillar, systemet gillar inte mycket men man måste ju visa vem som bestämmer 😉
1 december, 2011 kl. 10:04 #229198TimzzonDeltagareNär du ska installera chippet öppnar du bara ECU:n och sätter fast det i en sockel, du behöver inte löda nått, bara knipsa av ett motstånd för att ECU:n ska fatta att den ska läsa från sockeln 😉 Om du vill kan jag skicka instruktionerna till dig 🙂
vilken då? jag gjorde inte det när jag satte i mitt chip, jag bytte bara ut den “pråmen” som satt när mot VOS:et.
Kan ta lite bilder på hur det ser ut då min box inte är i bilen 😉1 december, 2011 kl. 10:47 #229239hedberg____Deltagaremen de som rekomenderas är att byta soppa pump turbo downpipe och chipa… och köra med orginal spridare.. eller ska man byta spridarna..
1 december, 2011 kl. 11:47 #229199TimzzonDeltagareteoretiskt behöver du inte göra nått, men det är (starkt) rekommenderat att byta soppapump, downpipe (egentligen hela systemet) och sätta dit en Dawes Device så inte laddet drar iväg.
om du vill byta turbo så är det upp till dig då det inte är “nödvändigt”, men ett tex GT agg börjar ju ladda tidigare så bilen blir ju mer användbar 🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.