Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 81 totalt)
  • Författare
    hedberg____
    Deltagare

jaha de va inte samma men ska nog gå att lösa men ska man köpa chip eller försöka få tag på en box som redan är chipad?

Timzzon
      Deltagare

det beror på hur mycket det får kosta. en v1-2 STI box passar bolt-on och kommer ge ett jävla drag, men dom kostar och det blir england eller japan direkt tyvärr..
        det går fortfarande att köpa chip ifrån VOS i Australien till legacyn,
        vet att Fladric har köpt ifrån honom ganska nyligen.

hedberg____
        Deltagare

okej ska titta runt lite då…
          men om man köper ett vos chip lär ja ta lös och skicka iväg boxen till han.. eller hur får man in de i boxen?

det beror på hur mycket det får kosta. en v1-2 STI box passar bolt-on och kommer ge ett jävla drag, men dom kostar och det blir england eller japan direkt tyvärr..
          det går fortfarande att köpa chip ifrån VOS i Australien till legacyn,
          vet att Fladric har köpt ifrån honom ganska nyligen.

hedberg____
          Deltagare

kan det vara värt att byta spridare tänkt kolla lite vad de kostar men vart hittar man spridare till legacy turbo eller är de samma som impreza?

Timzzon
            Deltagare

du får hem chipet som en elpråm: http://www1.garaget.org/archive/132/131325/201539/201539-2052840.jpg (jag lånar din bild Flandic ;))
              du skruvar isär boxen bara o byter den som sitter.

spridare går att byta men det är inte säkert att du kommer att klara avgasvärdena då. original legacy turbo spridare 380cc, 99-00 GT 440cc.
              dom går att montera men det blir inte perfekt.

Antonol
              Deltagare
                Fladric
                Deltagare

Jag hade för mig att styrsystemet inte gillar att byta spridare alls? 🙂

// Fredrik

hedberg____
                  Deltagare

mycket svar nu ja abs ecu kommer man inte långt…okej tänkte om de fanns spridare som passa direkt… för 380 spridare är juh rätt små.. är det nå lödningar man måste gör när man byter chip?

Fladric
                    Deltagare

När du ska installera chippet öppnar du bara ECU:n och sätter fast det i en sockel, du behöver inte löda nått, bara knipsa av ett motstånd för att ECU:n ska fatta att den ska läsa från sockeln 😉 Om du vill kan jag skicka instruktionerna till dig 🙂

hedberg____
                      Deltagare

okej lät rätt enkelt men de som rekomenderas är att byta turbo downpipe och chipa… och köra med orginal spridare…sen tänkte ja höra om nån vet om detta passa på en legacy turbo
                        http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=204_288&products_id=1870

Antonol
                        Deltagare

Det där är en ABS (antilock brake system) ECU, den kommer du nog inte långt med. 😉

Subaru Impreza WRX STi ABS ECU 1993-96

Inte lätt när man tänker med röven…

😎

Timzzon
                          Deltagare

Jag hade för mig att styrsystemet inte gillar att byta spridare alls? 🙂

// Fredrik

Gillar o gillar, systemet gillar inte mycket men man måste ju visa vem som bestämmer 😉

Timzzon
                            Deltagare

När du ska installera chippet öppnar du bara ECU:n och sätter fast det i en sockel, du behöver inte löda nått, bara knipsa av ett motstånd för att ECU:n ska fatta att den ska läsa från sockeln 😉 Om du vill kan jag skicka instruktionerna till dig 🙂

vilken då? jag gjorde inte det när jag satte i mitt chip, jag bytte bara ut den “pråmen” som satt när mot VOS:et.
                              Kan ta lite bilder på hur det ser ut då min box inte är i bilen 😉

hedberg____
                              Deltagare

men de som rekomenderas är att byta soppa pump turbo downpipe och chipa… och köra med orginal spridare.. eller ska man byta spridarna..

Timzzon
                                Deltagare

teoretiskt behöver du inte göra nått, men det är (starkt) rekommenderat att byta soppapump, downpipe (egentligen hela systemet) och sätta dit en Dawes Device så inte laddet drar iväg.
                                  om du vill byta turbo så är det upp till dig då det inte är “nödvändigt”, men ett tex GT agg börjar ju ladda tidigare så bilen blir ju mer användbar 🙂

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 81 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.