Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 81 totalt)
  • Författare
    hedberg____
    Deltagare

teoretiskt behöver du inte göra nått, men det är (starkt) rekommenderat att byta soppapump, downpipe (egentligen hela systemet) och sätta dit en Dawes Device så inte laddet drar iväg.
      om du vill byta turbo så är det upp till dig då det inte är “nödvändigt”, men ett tex GT agg börjar ju ladda tidigare så bilen blir ju mer användbar 🙂

okej ja har redan en gt snurra från en gt 96. och tänkte montera den tror ja tänkte bygga egen dp och 3″ avgas å ha kvar orginal till bes. sen en strypventil och och soppa pump men ska man byta spridare å?

Antonol
      Deltagare

Hur pass tidigt laddar ett gt-agg? Är avgashuset bara lite mindre och kompressorhuset i samma storlek?

Handlade en shortshift idag från UK för 320:- med frakt.. Återkommer med recension!

Timzzon
        Deltagare

okej ja har redan en gt snurra från en gt 96. och tänkte montera den tror ja tänkte bygga egen dp och 3″ avgas å ha kvar orginal till bes. sen en strypventil och och soppa pump men ska man byta spridare å?

du kan besikta med 3″ bara du har en katt som klarar kraven.
          byt inte spridarna, det blir bara jobbigt när du ska besikta.
          original spridarna hänger med bra, bara du inte börjar ladda för mycket, max 1,1 bar, det är vad VOS chipet laddar, med spärr på ca 1,25 bar.

Hur pass tidigt laddar ett gt-agg? Är avgashuset bara lite mindre och kompressorhuset i samma storlek?

Ja, GT-agget har ett mindre avgashus. polarens gamla GT -00 började trycka på redan vid 1500.

Antonol
          Deltagare

Bytte styrbox i subban igår. 1,35bar utan fuelcut.. hej va det går 😮

Timzzon
            Deltagare

du bör sänka laddet innan du smälter/spikar sönder kolvarna!
              ladda inte mer än 1,1 bar om du vill att den ska hålla 😉

hedberg____
              Deltagare

hade du nån box över till legacyn?

Antonol
                Deltagare

Har två, den ena har något oidentifierat chip och den andra ska jag leta fram, med 98 oktan och fmic bör jag kunna ladda på rätt bra?

hedberg____
                  Deltagare

Har två, den ena har något oidentifierat chip och den andra ska jag leta fram, med 98 oktan och fmic bör jag kunna ladda på rätt bra?

okej känns lite fel om du inte vet vad det är för chip i… men leta reda på den andra är då väldigt intresserad av en box…

tror inte du ska ladda allt för mycket så du inte smälter kolvarna eller att den går för snålt.. spridarna är juh bara på 380orginal.

Timzzon
                    Deltagare

tror inte du ska ladda allt för mycket så du inte smälter kolvarna eller att den går för snålt.. spridarna är juh bara på 380orginal.

att luften är kallare betyder inte att man kan ladda mer, det blir tillomed motsatsen. originalspridarna klara inte att leverera soppa till mer än 1,1 bar. som jag har sagt tidigare så går det att byta till GT spridare (440cc) MEN du kommer inte att klara besiktningen pågrund av för höga avgasvärden.
                      med en BTR så KANSKE du kan ladda lite med (1,2 bar).. kanske..
                      ska dock varna för att cyl 3 kan gå snålt när man närmar sig gränsen för vad spridarna klarar av.
                      men annars så kör du till det rasar o lägger ner en V4 STI rova 😀

Antonol
                      Deltagare

Blir så uppihejsan av effekten, det här bådar inte gott 🙁

Antonol
                        Deltagare

Vilka årsmodeller av gt-agg (td04?) passar?

Timzzon
                          Deltagare

alla impreza aggen passar (utom twinscroll) men du behöver en 90′ silikonböj då dom nya aggen har ingången rakt medans legacy o impreza v1-2 har vinklat uppåt.
                            Legacy:

Impreza:

Fladric
                            Deltagare

vilken då? jag gjorde inte det när jag satte i mitt chip, jag bytte bara ut den “pråmen” som satt när mot VOS:et.
                              Kan ta lite bilder på hur det ser ut då min box inte är i bilen 😉

Okej, det var ju lite mystiskt 🙂
                              Min box hade bara en tom sockel där jag monterade VOS:et och sen blev jag tvungen att klippa av ett motstånd som sitter på andra sidan boxen 🙂

Antonol
                              Deltagare

Hittade en TD05 från en 1997 2.0 impreza v2 STI, nåt att satsa på? 😮

Antonol
                                Deltagare

Då håller engelsmannen på att luras 😮
                                  Är det mindre avgashus på just detta?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 81 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.