Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 81 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #229240
    hedberg____
    Deltagare

      teoretiskt behöver du inte göra nått, men det är (starkt) rekommenderat att byta soppapump, downpipe (egentligen hela systemet) och sätta dit en Dawes Device så inte laddet drar iväg.
      om du vill byta turbo så är det upp till dig då det inte är “nödvändigt”, men ett tex GT agg börjar ju ladda tidigare så bilen blir ju mer användbar 🙂

      okej ja har redan en gt snurra från en gt 96. och tänkte montera den tror ja tänkte bygga egen dp och 3″ avgas å ha kvar orginal till bes. sen en strypventil och och soppa pump men ska man byta spridare å?

      #229251
      Antonol
      Deltagare

        Hur pass tidigt laddar ett gt-agg? Är avgashuset bara lite mindre och kompressorhuset i samma storlek?

        Handlade en shortshift idag från UK för 320:- med frakt.. Återkommer med recension!

        #229200
        Timzzon
        Deltagare

          okej ja har redan en gt snurra från en gt 96. och tänkte montera den tror ja tänkte bygga egen dp och 3″ avgas å ha kvar orginal till bes. sen en strypventil och och soppa pump men ska man byta spridare å?

          du kan besikta med 3″ bara du har en katt som klarar kraven.
          byt inte spridarna, det blir bara jobbigt när du ska besikta.
          original spridarna hänger med bra, bara du inte börjar ladda för mycket, max 1,1 bar, det är vad VOS chipet laddar, med spärr på ca 1,25 bar.

          Hur pass tidigt laddar ett gt-agg? Är avgashuset bara lite mindre och kompressorhuset i samma storlek?

          Ja, GT-agget har ett mindre avgashus. polarens gamla GT -00 började trycka på redan vid 1500.

          #229252
          Antonol
          Deltagare

            Bytte styrbox i subban igår. 1,35bar utan fuelcut.. hej va det går 😮

            #229201
            Timzzon
            Deltagare

              Bytte styrbox i subban igår. 1,35bar utan fuelcut.. hej va det går 😮

              du bör sänka laddet innan du smälter/spikar sönder kolvarna!
              ladda inte mer än 1,1 bar om du vill att den ska hålla 😉

              #229241
              hedberg____
              Deltagare

                Bytte styrbox i subban igår. 1,35bar utan fuelcut.. hej va det går 😮

                hade du nån box över till legacyn?

                #229253
                Antonol
                Deltagare

                  Har två, den ena har något oidentifierat chip och den andra ska jag leta fram, med 98 oktan och fmic bör jag kunna ladda på rätt bra?

                  #229242
                  hedberg____
                  Deltagare

                    Har två, den ena har något oidentifierat chip och den andra ska jag leta fram, med 98 oktan och fmic bör jag kunna ladda på rätt bra?

                    okej känns lite fel om du inte vet vad det är för chip i… men leta reda på den andra är då väldigt intresserad av en box…

                    tror inte du ska ladda allt för mycket så du inte smälter kolvarna eller att den går för snålt.. spridarna är juh bara på 380orginal.

                    #229202
                    Timzzon
                    Deltagare

                      Har två, den ena har något oidentifierat chip och den andra ska jag leta fram, med 98 oktan och fmic bör jag kunna ladda på rätt bra?

                      tror inte du ska ladda allt för mycket så du inte smälter kolvarna eller att den går för snålt.. spridarna är juh bara på 380orginal.

                      att luften är kallare betyder inte att man kan ladda mer, det blir tillomed motsatsen. originalspridarna klara inte att leverera soppa till mer än 1,1 bar. som jag har sagt tidigare så går det att byta till GT spridare (440cc) MEN du kommer inte att klara besiktningen pågrund av för höga avgasvärden.
                      med en BTR så KANSKE du kan ladda lite med (1,2 bar).. kanske..
                      ska dock varna för att cyl 3 kan gå snålt när man närmar sig gränsen för vad spridarna klarar av.
                      men annars så kör du till det rasar o lägger ner en V4 STI rova 😀

                      #229254
                      Antonol
                      Deltagare

                        Blir så uppihejsan av effekten, det här bådar inte gott 🙁

                        #229255
                        Antonol
                        Deltagare

                          Vilka årsmodeller av gt-agg (td04?) passar?

                          #229203
                          Timzzon
                          Deltagare

                            alla impreza aggen passar (utom twinscroll) men du behöver en 90′ silikonböj då dom nya aggen har ingången rakt medans legacy o impreza v1-2 har vinklat uppåt.
                            Legacy:

                            Impreza:

                            #229214
                            Fladric
                            Deltagare

                              vilken då? jag gjorde inte det när jag satte i mitt chip, jag bytte bara ut den “pråmen” som satt när mot VOS:et.
                              Kan ta lite bilder på hur det ser ut då min box inte är i bilen 😉

                              Okej, det var ju lite mystiskt 🙂
                              Min box hade bara en tom sockel där jag monterade VOS:et och sen blev jag tvungen att klippa av ett motstånd som sitter på andra sidan boxen 🙂

                              #229256
                              Antonol
                              Deltagare

                                Hittade en TD05 från en 1997 2.0 impreza v2 STI, nåt att satsa på? 😮

                                #229257
                                Antonol
                                Deltagare

                                  Då håller engelsmannen på att luras 😮
                                  Är det mindre avgashus på just detta?

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 81 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.