Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 81 totalt)
  • Författare
    hedberg____
    Deltagare

okej känns lite fel om du inte vet vad det är för chip i… men leta reda på den andra är då väldigt intresserad av en box…

hittade du nån annan box?

hedberg____
      Deltagare

okej känns lite fel om du inte vet vad det är för chip i… men leta reda på den andra är då väldigt intresserad av en box…

tror inte du ska ladda allt för mycket så du inte smälter kolvarna eller att den går för snålt.. spridarna är juh bara på 380orginal.

hade du nån mer box?

Antonol
        Deltagare

En box med tveksamt chip i, får riva reservdelsbilen och kika vad som sitter i den också

hedberg____
          Deltagare

En box med tveksamt chip i, får riva reservdelsbilen och kika vad som sitter i den också

okej tack vore kul å veta vad det är för chip i:P

Fladric
            Deltagare

Har funderat lite av och till på olika alternativ för Ecu, funkar en sådan här tro?
              Var ju inte allt för dyr heller 😉
              http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-EJ20-STI-V1-V2-PRODRIVE-RALLY-ECU-S0455-00110-A18-000-R23-SC-/170773584751

Timzzon
              Deltagare

Har funderat lite av och till på olika alternativ för Ecu, funkar en sådan här tro?
                Var ju inte allt för dyr heller 😉
                http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-EJ20-STI-V1-V2-PRODRIVE-RALLY-ECU-S0455-00110-A18-000-R23-SC-/170773584751

Den passar och den är MYCKET aggresivare än vad VOS chipet är 🙂
                Men ska du ha en sån ECU så måste du tanka minst 98 soppa annars så kommer den spika sönder!

Fladric
                Deltagare

Jo, kunde föreställa mig det 😉
                  Är dock lite kluven med det här att bara byta styrbox utan att få den helt mappad till bilen, jag menar, tex så har ju STI:n lite andra toppar och dyl, spelar inte det roll?
                  Eller är det så att ECU:n klarar att kompensera för det? 🙂

Den där styrboxen klarar väl inte heller ett spridarbyte speciellt bra kan jag tro? 🙂

Timzzon
                  Deltagare

Jo, kunde föreställa mig det 😉
                    Är dock lite kluven med det här att bara byta styrbox utan att få den helt mappad till bilen, jag menar, tex så har ju STI:n lite andra toppar och dyl, spelar inte det roll?
                    Eller är det så att ECU:n klarar att kompensera för det? 🙂

Den där styrboxen klarar väl inte heller ett spridarbyte speciellt bra kan jag tro? 🙂

Spridarna har samma storlek på dom så det är lugnt.
                    Australienåkarna kör med sånna ECUer på sina RSer med standardtoppar utan problem så det är att tuta o åka 😉

Angående vad som skiljer STIn mot legacyn så är det “bara” topparna och turbon som skiljer, sen är det väll delvis smidda grejer i motorn men det har ju ingen med kompet att göra 😉

Fladric
                    Deltagare

Okej! 🙂 Jo, jag har sett det, därför jag blev intresserad 🙂
                      Får se, kanske blir en sådan ECU då, har nämligen inte tänkt jaga överdrivet stora effekter än på ett tag så då borde det ju räcka 🙂

Blev dock lite nyfiken när du sa att det går att byta spridare, även på originalboxen, funkar det bra eller halvbra? 😉

Timzzon
                      Deltagare

Det går men du behöver en ställbar BTR för att få den o gå jämt,
                        och en lamda mätare så du ser hur den “går” 🙂

Fladric
                        Deltagare

Okej, hade ändå tänkt byta till parallella fuelrails så då måste jag ju ändå ha en sådan 🙂
                          Får fundera på det då, är ju förhållandevis billigt och hyfsat säkert så länge man har en bredbandslambda 🙂

Timzzon
                          Deltagare

du behöver då också en adapter för att kunna använda såna spridare på orginalinsuget.
                            har sett ett företag som gör såna men kommer inte ihåg vad dom hette i huvet 😮

Fladric
                            Deltagare

Okej! För visst passar inte det röda insuget på Legacy:ns motor?
                              Annars hade ju det varit ett bra alternativ 🙂

Timzzon
                              Deltagare

“våra” insug fanns i rött 😉 hehe
                                om du tänker på new age isuget så nej, inte bolt-on iaf 😉

Fladric
                                Deltagare

Haha 😉

Nej,misstänkte det 🙂 Det finns inte större spridare som passar i våra rails alltså? 🙂

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 81 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.