SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trollspeed? Ni med Impreza WRX, vad fick ni?

• Detta ämne har 25 svar, 2,735 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av X3000.
Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    abd
    Deltagare

Ca 260 hk i motorn säger ni, är det vilda gissningar eller? Hur mkt hk på hjulen hade ni före/efter mappning?

Grusdraparn
      Deltagare

”Lunchdamen” dräparn kan säker hjälpa dig att fördriva 42 minuter iaf ;)/U

Klar-klar på lunch 😉

Hör med halvtidarn Mattias om resten av dagen, han brukar jämt vara ledig 😀

/K

Chewie
        Deltagare

Frågan är, måste man byta up-pipen oxå? Detta har jag inte, men som sagt jag har ju 3″ från turbon och bak med en 100 cells racecat istället.
          Vad tror ni?

/Tuggarn

PetterSolberg
          Deltagare

Byt den.. tror nog att alla som ecutek’at sin bil har bytt den..

Patrik
            Blå WRX-01

PetterSolberg
            Deltagare

Ca 260 hk i motorn säger ni, är det vilda gissningar eller? Hur mkt hk på hjulen hade ni före/efter mappning?

På mitt papper jag fick därifrån stod det 263 i motorn.. fick bara kW på drivhjulen och det var nog 174kW om jag minns rätt.. har dock inga siffror innan, så gissningar är det inte från min sida.

Patrik
              Blå WRX-01

specialized
              Deltagare

”Lunchdamen” dräparn kan säker hjälpa dig att fördriva 42 minuter iaf ;)/U

Klar-klar på lunch ;)Hör med halvtidarn Mattias om resten av dagen, han brukar jämt vara ledig 😀 /K

Den 6:de jobbar jag faktiskt :+ Börjar kl 14. Men en gemensam lunch är jag klar på 🙂

Förövrigt så mjukstartar jag nu efter semestern med en 4 dagars vecka, sen ledig 10 dagar igen 😉

Chewie
                Deltagare

Är detta något som man kan byta själv?

Finns det någon här på forumet som kanske har en 3″ up-pipe liggandes som dom kan tänkas sälja?

En fråga som dyker upp i huvet. Går bilen igenom en Besiktning?

/Tuggarn

Kvarnis
                  Deltagare

du vill inte ha rn 3″ up-pipe !!!, möjligtvis en 2″ 😉

PetterSolberg
                    Deltagare

Det bästa är väl att köpa en med flexrör i typ DC sports eller helix.. byta kan du gör själv men det är ju lite krångel.. du får ta bort turbon bl.a. Kan vara bra att byta packning mellan grenrör-uppipe och turbo-uppipe. du kanske t.o.m får ta ner downpipen då kanske ett packningsbyte där och är att rekommendera..

Patrik
                      Blå WRX-01

Adam K
                      Deltagare

GT’n har up-pipe utan kat, jag har besiktigat med 100cells racekat och det var inga problem med det.
                        Om du byter på en wrx kanske du kan försöka sätta tillbaks värmeplåten runt (om det sitter nån på wrx’en), då blir det bra svårt att se att något är bytt!

X3000
                        Deltagare

Tid bokad iaf!Onsdag den 6 september! Då tar dom bilen nästan hela dagen sa dom. Någon som är ledig på dagarna i klubben kanske? Så man kan fördriva lite tid tänkte jag!!!!!Vet inte vad man ska hitta på där uppe 😀 😀 /Tuggarn

Jag jobbar eftermiddag.. Börjar halv 3.. Så jag kan oxå hjälpa dig att fördriva tiden en stund. 😉 :*

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.