SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tror att jag precis fick lagerras i min STI -99

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

Veven går inte att slippa FYI, det är ingen seriös motorbyggare av subarumotorer som gör.

En ny 79mm vev kostar ~$350 från US, och vips har du en 2.1l

Går det att bara bulta fast en sån vev eller måste jag modifiera mina blockhalvor?
      En ommappning krävs då också iofs… Hmm…

Jag ringde Thomas på Ultra Motors och han menade på att det inte är några problem att slipa veven, JRM lämnar in alla sina motorjobb till dem. Men jag har läst på scoobynet om något liknande det du nämner, så med tanke på priset av en ny vev från staterna så har du helt rätt i att det är bättre att köpa ny.
      Mvh

Gyver
      Deltagare

Kanonbra med intressanta bilder, tummen upp 🙂

Tack tack:) Ska uppdatera projekttråden snart också med mer bilder.

Mvh

Kvarnis
        Deltagare

Det du måsate göra är att köpa stroker kolvar.
          Men med nya stakar och kolvar(smidda) så har du en motor som tål en hel del.

Gyver
          Deltagare

Det du måsate göra är att köpa stroker kolvar.
            Men med nya stakar och kolvar(smidda) så har du en motor som tål en hel del.

Kvarnis, du verkar ha hållit på ett tag med dessa motorer.
            Jag har kollat på importimageracing och ravspec’s hemsidor efter prylar från staterna, letar jag på bra ställen efter delar eller finns det något annat företag som också är bra att ha att göra med? Som kanske har bra priser också? Ett tips är alltid uppskattat:)

Mvh

RKR
            Deltagare

kolla Celticmotorsport.com, sicka mail till Brett och han fixer det du trenger til fina priser,vi på det norska imprezaforumet bruker han mycke. hels från IDCN.NO å du får rabatt oxå.

🙂

Kvarnis
              Deltagare

Finns mängder med sidor,men snabbast enklast från Mark på Lateralperformance.Mark på Ravspec är bra med men han kan lite om motorbyggande.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.