Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34678
    Koffe
    Keymaster

      Nu spammar jag här känner jag 🙂

      Letar läckor efter LMM på en WRX -03. Har lånat en “mössa med ventil” som man sätter på insugsslangen efter luftboxen/LMM och har tillgång till kompressor.
      Tanken är alltså att jag ska trycksätta insuget för att lyssna efter läckor.

      Ni som gjort sånt här tidigare, ska man rycka/plugga nån vacuumslang/avstickare innan man kör igång eller är det bara blåsa på? Hur högt törs/bör man gå i tryck?
      Tål “purge valve” (svenska? Nr. 8 på denna bild: http://static.opposedforces.com/epc_img/571494905008.png) att trycksättas till exempel, eller bör man plugga igen där den ansluter?

      //Koffe

      #282199
      kamikaze
      Deltagare

        Normalt tryck borde väl inte vara några problem eller ?
        Tryck in 3 bar det är väl va du laddar i vanliga fall 😀

        #282201
        Koffe
        Keymaster

          Minst 🙂

          Trycksidan (dvs turbo till topp) är jag inte orolig för, men jag vill ju även trycksätta insugsslangen, dvs “sugsidan”. Det är väl inte “designat” för att klara tryck, snarare tvärt om tänker jag. Därav min fundering 🙂

          #282200
          kamikaze
          Deltagare

            Tänkte inte så långt 😮

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.