SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trykk i kjølesystem Ej20turbo

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    subimp97
    Deltagare

Hei,Må prøve meg på dette forumet, da Det norske ikke har noen aktivitet.

sliter med at jeg får trykk i kjølesystemet om dagen. skjedde etter at en vann slange røk. og jeg måtte lufte den på nytt. Etter dette så har jeg hatt problemer av og til. Kan kjøre en hel uke, uten at det minsker på vesken, Kjører ganske hardt til vanlig. Men nå som snøen kommer så blir det litt ekstra. hvis jeg kjører i ca 15-20 min på 2 gir. mye turtall osv, så går det ikke lenge før det starter og blåse kaldt i varmeapparatet. Da har jeg skrudd tenning av med en gang. Noen ganger så kommer det ikke veske ut i det hele tatt. når jeg har stoppet motor. Men har også skjedd at den spytter ut vann fra tanken på høyre side.

Problemet starter noen dager etter jeg hadde vært i hafjell, Der gikk det helt fint. Kjørte mye hardt og lenge, hadde ingen problemer. Men noen dager etter at jeg kom hjem så sprakk vannslangen, Da starter også alle andre slanger og sprekke. Så nå er alle slanger byttet+ vannpumpe. Vært ute og kjørt hardt nå, for og provisere fram problemet. Da kommer det litt vann ut av slangen på vanntanken høyre side. hadde tenkt og blokere denne slangen, Men er da redd for at evt trykk skal bygge seg opp også vil noe annet gi etter. Er en Ej20 turbo. Noen som har tips???

Er ganske sikker på at jeg har fått luftet den ordentlig.Jekker bilen høyt opp i fronten, og pumper på øvre vannslange helt til det ikke kommer mere luft, også topper jeg ekspansjonstanken før jeg setter på lokket.

Igjen, går helt fint og kjøre langs veien, men når jeg virkelig skal leke. så får jeg problemer

Takker for svar 😀

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.