› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › ”Tuff bil du har”
- Detta ämne har 20 svar, 1,965 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av Kocken.
-
FörfattareInlägg
-
8 augusti, 2003 kl. 17:27 #7047NiklasDeltagare
Nu börjar man bli riktigt poppis bland folket.
Var i Marsstrand i helgen och på parkeringen kom en kvinna (typ 35-40år) fram till mig.
Hon> ”Riktigt tuff bil”
Jag> ”Tackar”
Hon> ”Jag måste fråga, vad är bultarna i huven till?”
Jag> ”Jag monterar extraljusen där då jag behöver dem, de ligger i bagaget nu”
Hon> ”Jaha…den går fort va?”
Jag> ”Hehe, jodå, den rör på sig”Var på ICA efter Marsstrand och en man (typ 60-65år) kommer fram. En lång diskussion om bilar, Subaru, fyrhjulsdrift, försäkringar, vandalism, fotografering och massa annat följer. Efter 5-10min tackar han för pratstunden och går in i affären.
Idag var jag på Statoil och mekade med bilen. En kille kommer fram.
Han> ”Snygg bil”
Jag> ”Tackar”
Han> ”Kostade den mycket?”
Jag> ”Ungefär 200 tusen”
Han> ”Ok…riktigt snygg bil!”
Jag> ”Hehe”Undrar hur många som kör en Volvo, BMW eller SAAB får höra något sånt. 😀
8 augusti, 2003 kl. 19:00 #83462NiklasDeltagareNär man kör två dörrars så står bilen på MLS i Mölnlycke så töst me’ di’! }( 😛
8 augusti, 2003 kl. 20:26 #83448ImpDeltagarejag brukar bara råka ut för. cool bilr vart står den parkerad så jag vet vart jag kan hämta vingen?
8 augusti, 2003 kl. 21:16 #83453miguDeltagareJag måste säga att det är ganska sällan någon intresserar sig för en omoddad -99 iaf…
Jag tror det har hänt 2-3 ggr på snart två år att någon visat intresse för bilen.
Nåja, det är ju bättre med ingen uppmärksamhet än för mycket uppmärksamhet. Då får man förhoppningsvis behålla vingen åtminstone.
Det var i och för sig någon som uppmärksammade mig när jag körde förbi Norra Bantorget här om dagen; rätt var det är smäller det till i taket av att någon kastat vad jag gissar var en läsk/öl-burk på bilen när jag körde förbi… x( Lika bra att man inte såg vem det var för då hade man väl suttit häktad misstänkt för dråp nu…/Micke
9 augusti, 2003 kl. 09:06 #83447LuziferDeltagare>Alien!!!
>
>går som en klocka?
>//AnteTickar o slår?
9 augusti, 2003 kl. 11:51 #83446omarDeltagareEn gång fick jag höra av en alkis att jag måste justera tomgången på min bil för den låter inte alls som en bil ska 🙂 🙂
Mvh Omar
9 augusti, 2003 kl. 13:26 #83455frippeDeltagare>En gång fick jag höra av en alkis att jag måste justera
>tomgången på min bil för den låter inte alls som en bil ska 🙂
>:)
>
>Mvh Omar😀 din bil låter ju som alla bilar BORDE låta…:D
9 augusti, 2003 kl. 18:13 #83463NiklasDeltagare>Alien!!!
>
>Det e krokens bil som står på MLS, min står i mitt garage och
>går som en klocka, och lite till:P
>
>//AnteFörlåt, blandade ihop er… 😛
Går som en klocka? ”Stötvis en gång i sekunden”…
9 augusti, 2003 kl. 18:28 #83451modulatedDeltagareisf 21 ggr per sekund… det är ju flytande
visare som gäller äljen :P.// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
9 augusti, 2003 kl. 20:11 #83454__Micke__DeltagareNågonting som är synd är att inte brudarna är lika intresserade som killar i högstadie-åldern. Man har sett en del sköna miner när man har åkt förbi något killgäng.:P Tyvär inte något brudgäng ;(
Kan ju också vara för att en annan ser ut som en :+ …………….;-) 😉10 augusti, 2003 kl. 02:03 #83452WandererDeltagareDet finns flickor som tittar läääänge efter bilen också 😉
10 augusti, 2003 kl. 12:48 #83457TurbonautenDeltagareJag tycker det är mest fjortisar som tittar efter Imprezan min.
Nä, vill man ha moget då fungerade Porschen jag hade mycker bättre…:910 augusti, 2003 kl. 15:37 #83464NiklasDeltagareKörde sakta inne i centrala GBG en dag, tre tjejer satt och väntade på bussen. De vänder sig om, jublar och visar tummen upp. Antingen för att man körde en cool bil eller för att man är så jävla snygg… 😀
10 augusti, 2003 kl. 16:48 #83460eric.uDeltagaretroot eller ej, fast folk vänder sig om efter rxén min oxå..
Och i hlegen var jag i nortälje på landet å när vi åkte å tankade på statoilen hade team sfr nåt litet möte där med en impreza.. hade bråttom för å få igång crossarna jag å kusinen så vi hann inte stanna å tjöta nåt.. men åkte en mazda jeep suv vid tillfället om nån kände igen två blängande ögon.. 🙂
11 augusti, 2003 kl. 14:49 #83445Janne248DeltagareNär jag tankade på lokala OKQ8 Micro i Veda i norrland förra veckan så kom en medelålders (45-50år) man fram å sa:
Han> Är det någon sorts test bil det här….
Jag> Nej, sa jag det är det väl inte.
Han> Vad är det då? (Tittar på STi logon på vingen) Supparu?
Jag> Subaru. (tillrättar jag) Impreza Turbo. Men det är lite extra på den här, ny vinge, front spoiler, avgasystem, mm,….
Han> Den går fort?
Jag> Skall väl göra en 230-240….
Han> Jag körde 240 en gång med en ….bla bla blaJag tycker att det är väldigt ofta folk i alla åldrar vänder på sig både en å två gånger när jag kommer och åker.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.