› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbo!!
- Detta ämne har 8 svar, 1,312 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2003 kl. 19:34 #2309
Rogga
DeltagareTänkte uppdatera till en störe turbo lr leta efter en över vintern, bilen är en -99a. Tänkte fråga vad ni rekomendera + vad är det för avgashus och kompressorhus på turbosarna som passar? Tänkte ni kan skriva lite info man behöver vetta om man ska ringa runt å leta! 🙂
Jo jag ha tmic, 3″ avgas från turbo utan katt, linksystem. Men lär väl bli en fmic oxå kanske..Kom på en sak nu, grymt bra sida det här är hehe 😀 😀
Tack på förhand…Subaru Impreza GT
Mercedes 300E AMG
Mercedes 220 CDI
Nissan sunny10 november, 2003 kl. 07:26 #51053Kvarnis
DeltagareTja Roger jag kan ge ex antal tips på var&vad du ska köpa …men vad är du ute effter för effekt ..??
För Snabb spool up så verkar den nya IHI VF35 vara helt klart att föredra 300-320Bhp så VF24&29’n går bort
Lite långsamare spool up lite mer topp effekt VF23,VF30/34 310-330Bhp
eller TD05 FE >+330BhpIofs om du vrider upp trycket på TD05’n så kan du beställa en bergravning för vxl.lådan ;):D
se över soppa pump& ev regulatorn
ps det är bara IHI VF turbos och viss Mitsu turbos som passar !!!
om du inte ska bygga en massa själv10 november, 2003 kl. 07:30 #51051SecretAgentMan
DeltagareMin specialleverantör har fortfarande kvar ett gäng turbos ur IHI-serien (finns allt utom 22:an inne just nu).
TD05:an rekommenderar jag enbart om du har planer på frontmonterad IC, 1,5 bars laddtryck och budgeterat för ny växellåda.Vid lägre laddtryck är t.ex en IHI VF23:a betydligt mera rätt, 05:an behöver pressas för att vakna till liv – och det är en dödsdom för lådan. 😀
Du har PM.
/J
29 november, 2003 kl. 14:17 #51057Rogga
DeltagareJag skulle villja ha nån turbo som kommer lite tidigare tro jag, inge roligt nu då det är vinter, finns inget från lågvarv, finns ganska lite upp till 4000 varv känns det som. Men va rekomenderas det för turbo då?
De jag menna e att bilen känns lite klen nu då det e vinter å man villl ju inte ligga å blå varva för att den ska årka, ni kanske känner igen hur jag mena!
Rogga ”Kombimaffian”
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
29 november, 2003 kl. 18:27 #51054Kvarnis
DeltagareTidigare än TD04 blir svår om du inte ska ha en indre snurra ;):D
Jag skulle nog titta efter en VF35:a om jag ville ha en turbo med snabb spool up, 1bar vid ~2700rpm
Dom som mappat ett antal VF35:er är väldigt nöjda med dom(nu talar ja dock inte om Svergie)
Ger bra med klös å är/ska kännas =/rappare än TD04 på låga register oxå 🙂
VF35:a med grenrör så finns det nog en del pulver i övreregistren oxå 😀
pm:a om du vill ha tips på var du ska handla eller vill ha lite jämförelser Mellan..
TD04:a,VF30,MD254,TD05FE eller TD05/06-20G(den är dock för mer effekter 350>+400Bhp);):D dom tre sista dödar lådan ASAP dock 😮 !!!
15 december, 2003 kl. 07:06 #51058Rogga
Deltagarevad är det för turbos i dom nya STI`erna då? Är de nå kk aggregat? Lr vad dom nu heter!
Rogga ”Kombimaffian”
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
15 december, 2003 kl. 10:03 #51055Kvarnis
DeltagareNix VF35:er VF30/34 är vad som suttit i WRX STi’erna
Vi får nog inte nå twin Scroll VF39:er till Svedla tror jag..
Har inte så stenkoll på vad som kommer hitt…då jag inte ska ha nån ;):D16 december, 2003 kl. 11:51 #51052Practos
Deltagarefinns det något som vf37 i dom nya eller har jag läst fel…?
16 december, 2003 kl. 13:57 #51056Kvarnis
DeltagareJo den har börjat hammna i bilarna oxå…är lite off…just nu..har mycke annat att stå i ;):D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.