Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Putte GT
    Deltagare

Jag undrar vad de är för skillnad mellan ihi VF34 och ihi VF35, och då menar jag allt! Pris, villken som är lättast att få tag på, effekt skillnad mm. Inga svar är dumma.

SecretAgentMan
      Deltagare

Det enkla svaret är när de börjar spoola – 35:an har mindre avgashus, och skillnaden i toppeffekt är inte mer än 10-20 hk.

Folk har haft halvdana resultat av någon anledning med 35:an, men får man till det så har man en turbo för 330 kusar eller så, som spoolar marginellt sämre än standard TD04.

En TD05:a äger dock allihopa, 16G för 350, 18G för 380 och 20G för 400 kusar.. 😀

/J

Putte GT
        Deltagare

Är vf34 samma som td04 och vf35 samma som td05 är de så de är? är dessa turbos bolton på en gt my99? om jag har förstått rätt så sitter de en vf34 på sti:n orginal.

SecretAgentMan
          Deltagare

VF34 flödar som en 05-16G (men man kan ladda hårdare med 05:an för mera vrid och allmän växellådssmulning), 35:an är lite mesigare – td04:an är rätt kass rent allmänt på flödesfronten.

IHI har inte överdrivet logiska namn på sina aggregat, dock passar VF-serien rätt på ba’.

TD05-serien regerar, det är det enda man kan vara helt säker på. }(

/J

Putte GT
            Deltagare

Men passar td05 rakt på eller måste man ha någon adapter platta?, Jag hade tänkt lägga mig på ca:300 påsar så vilken pasar bäst då tror du?

Putte GT
              Deltagare

Någon som har ett bra svar?

SecretAgentMan
                Deltagare

TD05:an passar rakt på, det gör även i stort sett alla aggregat i IHI VF-serien (30, 34 eller 35 är lämpligast för dig, alternativt 23 eller 24).

/J

jri87
                  Deltagare

Hej

Jag passar på att låna tråden!

Jag har en impreza GT 00 som jag ska skaffa en ny turbo till. Jag undrar ifall det är någon som vet vart jag kan se priser och läsa mer om dom olika turbosarna som passar? Jag pratade med JRM och dom rekomenderade en VF30 eller en VF35 men vad jag har förstått av den här tråden så finns det andra som är bättre?

MaXiZZ
                    Deltagare

allt handlar egentligen om användningsområdet, vill säga vad din bil är tänkt för. Mycke effekt? körbarhet? osvosv.. har en vf39 till salu som pallar ca ~370hk.. bra toppeffekt men spolar en aningen senare i en gt.. precisera dig gärna 🙂

jri87
                      Deltagare

Tjena. Jag ska ha den som en allaround bil kan man säga, men mest för att kunna köra 0-100snabt. Kommer säkert köra på bana några gånger i sommar men bara för skojs skull så det ska altså inte bli någon banbil.

Tror du din turbo skulle passa för mig? och vad vil du ha för den?

MaXiZZ
                        Deltagare

Pm skickat!

Mumin
                          Deltagare

Tjena. Jag ska ha den som en allaround bil kan man säga, men mest för att kunna köra 0-100snabt. Kommer säkert köra på bana några gånger i sommar men bara för skojs skull så det ska altså inte bli någon banbil.

Tror du din turbo skulle passa för mig? och vad vil du ha för den?

Om du ska köra mycket 0-100 tänk på lådan… Den kommer du skjuta före något annat 🙂

Myzkoo
                            Deltagare

VF34 är kul-lagrad vilket gör att den spolar markant bättre än de andra VF-aggen som är glidlagrade. Min personliga uppfattning iaf 🙂

Kvarnis
                              Deltagare

Dom nyare aggen från stierna är anpassade för 2½ motorerna och spoolar inget vidare på en 2l maskin.

Vf30/34 är samma turbo bara att 34’n är kullgrad.
                                En VF35 är bästa alternativet om man vill ha allaraound turbo, 18G’n är oxå bra om man är ute efter effekter över 350Bhp.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.