Hm?
Har kollat lite närmare på detta nu.
Man kan göra på två sätt:
Flytta styrstiftet för avgashuset 180 grader för att vända flänsen ner mot up-pipen.
Man kan montera turbon vriden cirka 45 grader höger, så att man dels matchar inportarna på avgashuset mot up-pipen, och dels får ut
kompressorns insug till höger om insugsröret. Det går även att få till en mindre vriden montering eftersom turbon snurrar åt andra hållet, och
att därför avgashuset kommer ut lite till höger om motorn.
Sen måste man faktiskt bygga om wastegateklockan till en kortare, och bygga egen fästbygel till den.
Man måste alltså bygga följande: up-pipe, kort wg-klocka med fästbygel, Nya slangar till olja och
vatten (= fyra slangar), rörböj för luft ut från turbon, downpipe inklusive bellmouth elbow.
Säkert glömt nåt. Men man inser snabbt att det inte lönar sig jämfört med att köpa en turbo som passar direkt.
Sen kan man montera turbon som den är konfigurerad. Då måste man göra en up-pipe som går upp på vänster sida om avgashuset
och upp runt avgashuset till flänsen. Sen svetsar man enkelt på en tvåbults 3-tums fläns från EVO på sin downpipe.
Sen måste man ändå göra slangarna för olja och vatten, samt leda oljereturen direkt till tråget. Och göra en rörböj för luft ut från turbon.
SLUTSATS:
Det är klart enklare att bygga korta grenrör och stoppa dit två K26 under framvagnsbalkarna.
Och ännu enklare att köpa en turbo som passar direkt.
Då var väl detta utrett? 🙂