› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbo god för 400hk?
- Detta ämne har 8 svar, 1,104 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
blixte.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2011 kl. 10:20 #26952
blixte
DeltagareLägger nu upp en ny tråd!
är på jakt efter en turbo, siktar mot 400hk, turbon får gärna vara gjord för att palla ca 450, men jag tänker lägga mig på max 400hk, jag har 620cc spridare som ska i, frontmatad ic, och sedan en mappning hos per är det tänkt,
men då är de bara valet av turbo, finns ju en mängder med olika, men så som ja fattat de är kullagrad turbo de som verka vara mes rekomenderat och sedan 7mm turbinhus?
tjänar man på att ta hem från usa eller england?
tack på förhand!
18 oktober, 2011 kl. 10:42 #230790TomK
DeltagareSka du ha den på en 2.0 eller 2.5l?
Kolla in Scoobyclinics billet aggregat.
Kanske en sc40 skulle vara nått för dig.Lägger nu upp en ny tråd!
är på jakt efter en turbo, siktar mot 400hk, turbon får gärna vara gjord för att palla ca 450, men jag tänker lägga mig på max 400hk, jag har 620cc spridare som ska i, frontmatad ic, och sedan en mappning hos per är det tänkt,
men då är de bara valet av turbo, finns ju en mängder med olika, men så som ja fattat de är kullagrad turbo de som verka vara mes rekomenderat och sedan 7mm turbinhus?
tjänar man på att ta hem från usa eller england?
tack på förhand!
18 oktober, 2011 kl. 19:03 #230793blixte
DeltagareSka du ha den på en 2.0 eller 2.5l?
Kolla in Scoobyclinics billet aggregat.
Kanske en sc40 skulle vara nått för dig.det är en 2.0L ja ska ha den på!
okej!
jag har kollat på den å de lutar faktist åt det hållet!
tack!
18 oktober, 2011 kl. 19:13 #230791TomK
DeltagareDet är helt klart bästa alternativet. 🙂
19 oktober, 2011 kl. 11:26 #230794blixte
DeltagareDet är helt klart bästa alternativet. 🙂
den är ju glidartad va?
har inte så stor koll på de där med glidartad och kullagrad? men de kanske inte är så stor skillnad eller?
19 oktober, 2011 kl. 11:42 #230792TomK
DeltagareJa den är glid lagrad.
Kullagrad är alltid kul så att säga. 🙂Skillnaden är att antingen så har man glidlager eller kullager helt enkelt.
Kullagrat har väl spolat lite snabbare förut men med dom nya billet aggregaten så ska det väl inte vara någon större skillnad.
Kolla på tråden på Scoobynet mycket goda resultat med SC aggen.
19 oktober, 2011 kl. 19:50 #230795blixte
DeltagareJa den är glid lagrad.
Kullagrad är alltid kul så att säga. 🙂Skillnaden är att antingen så har man glidlager eller kullager helt enkelt.
Kullagrat har väl spolat lite snabbare förut men med dom nya billet aggregaten så ska det väl inte vara någon större skillnad.
Kolla på tråden på Scoobynet mycket goda resultat med SC aggen.
okej!
jo men de får nog ta å bli en sådan turbo då:)
hoppas på ett gott resultat!:)
20 oktober, 2011 kl. 06:01 #230797TypeR
Deltagareyea scoobyclinics is very helpfull place, maybe have a look at the sc42 as well.
21 oktober, 2011 kl. 06:49 #230796blixte
Deltagareyea scoobyclinics is very helpfull place, maybe have a look at the sc42 as well.
yes it will be a sc42!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
