SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Turbo god för 400hk?

  • Detta ämne har 8 svar, 1,104 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av blixte.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26952
    blixte
    Deltagare

      Lägger nu upp en ny tråd!

      är på jakt efter en turbo, siktar mot 400hk, turbon får gärna vara gjord för att palla ca 450, men jag tänker lägga mig på max 400hk, jag har 620cc spridare som ska i, frontmatad ic, och sedan en mappning hos per är det tänkt,

      men då är de bara valet av turbo, finns ju en mängder med olika, men så som ja fattat de är kullagrad turbo de som verka vara mes rekomenderat och sedan 7mm turbinhus?

      tjänar man på att ta hem från usa eller england?

      tack på förhand!

      #230790
      TomK
      Deltagare

        Ska du ha den på en 2.0 eller 2.5l?
        Kolla in Scoobyclinics billet aggregat.
        Kanske en sc40 skulle vara nått för dig.

        Lägger nu upp en ny tråd!

        är på jakt efter en turbo, siktar mot 400hk, turbon får gärna vara gjord för att palla ca 450, men jag tänker lägga mig på max 400hk, jag har 620cc spridare som ska i, frontmatad ic, och sedan en mappning hos per är det tänkt,

        men då är de bara valet av turbo, finns ju en mängder med olika, men så som ja fattat de är kullagrad turbo de som verka vara mes rekomenderat och sedan 7mm turbinhus?

        tjänar man på att ta hem från usa eller england?

        tack på förhand!

        #230793
        blixte
        Deltagare

          Ska du ha den på en 2.0 eller 2.5l?
          Kolla in Scoobyclinics billet aggregat.
          Kanske en sc40 skulle vara nått för dig.

          det är en 2.0L ja ska ha den på!

          okej!

          jag har kollat på den å de lutar faktist åt det hållet!

          tack!

          #230791
          TomK
          Deltagare

            Det är helt klart bästa alternativet. 🙂

            #230794
            blixte
            Deltagare

              Det är helt klart bästa alternativet. 🙂

              den är ju glidartad va?

              har inte så stor koll på de där med glidartad och kullagrad? men de kanske inte är så stor skillnad eller?

              #230792
              TomK
              Deltagare

                Ja den är glid lagrad.
                Kullagrad är alltid kul så att säga. 🙂

                Skillnaden är att antingen så har man glidlager eller kullager helt enkelt.

                Kullagrat har väl spolat lite snabbare förut men med dom nya billet aggregaten så ska det väl inte vara någon större skillnad.

                Kolla på tråden på Scoobynet mycket goda resultat med SC aggen.

                #230795
                blixte
                Deltagare

                  Ja den är glid lagrad.
                  Kullagrad är alltid kul så att säga. 🙂

                  Skillnaden är att antingen så har man glidlager eller kullager helt enkelt.

                  Kullagrat har väl spolat lite snabbare förut men med dom nya billet aggregaten så ska det väl inte vara någon större skillnad.

                  Kolla på tråden på Scoobynet mycket goda resultat med SC aggen.

                  okej!

                  jo men de får nog ta å bli en sådan turbo då:)

                  hoppas på ett gott resultat!:)

                  #230797
                  TypeR
                  Deltagare

                    yea scoobyclinics is very helpfull place, maybe have a look at the sc42 as well.

                    #230796
                    blixte
                    Deltagare

                      yea scoobyclinics is very helpfull place, maybe have a look at the sc42 as well.

                      yes it will be a sc42!

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.