- Detta ämne har 23 svar, 1,426 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 11 månader sedan av Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2003 kl. 15:06 #2015dlehtihetDeltagare
Vad sitter det för en pjäs där? Hur enkelt/svårt är det att banka på en sån på en GT? Har nämligen häng på en turbo ifrån en 02:a till vettigt pris och tänkte kanske…..
M v h
Daniel
13 januari, 2003 kl. 15:19 #48620SecretAgentManDeltagareVF34 med största sannorlikhet (eller en VF30) – vilken passar rakt på – men du skall INTE åka med den på standardecu.
😉
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?13 januari, 2003 kl. 15:22 #48628dlehtihetDeltagareLAST EDITED ON Jan-13-03 AT 04:23PM (GMT)
Hej SAM,Hehe, så långt förstår jag (att inte åka med orginal ECU) 🙂 Den har wastegaten integrerad också, jag antar att detta skiljer sig ifrån våra gamlingar också? Är det möjligt att mappa en EcuTek för denna turbo?
M v h
Danne
13 januari, 2003 kl. 15:40 #48621SecretAgentManDeltagareDen ser ut ungefär som standardsnurran…så SBP och länsman lär inte se den. 😉
Integrerad WG sitter det standard med ja.Och vad gäller EcuTEK – klart som korvspad att det går bra!
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?13 januari, 2003 kl. 16:17 #48635KvarnisDeltagareLAST EDITED ON Jan-13-03 AT 07:35PM (GMT)
..13 januari, 2003 kl. 16:19 #48636KvarnisDeltagareSkulle nog säga att det är en VF30/35 ja ;):D
Du har tur om du får en VF34 biligt !!!
/Kvarnis
13 januari, 2003 kl. 16:47 #48629dlehtihetDeltagareÄr lite dålig på det här med olika modeller/varianter känner jag. Fann annonsen på mobile.de och har skrivit till säljaren nu (se bild nedan):
M v h
Danne
13 januari, 2003 kl. 17:46 #48622SecretAgentManDeltagare…sant Kvarnis…mest troligt att det är en 30:a, 34:an sitter på de roligare modellerna (RA)….35:an vettefasiken dock…den skall tydligen vara en hel del mindre?
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?13 januari, 2003 kl. 18:07 #48630dlehtihetDeltagareNu har jag fått livskontakt med säljaren också… Är detta agg värt priset (7800 kronor)??
M v h
Danne – på väg djupare in i träsket…
13 januari, 2003 kl. 18:38 #48642KvarnisDeltagare>…sant Kvarnis…mest troligt att det är en 30:a, 34:an sitter på de
>roligare modellerna (RA)….35:an vettefasiken dock…den skall
>tydligen vara en hel del mindre?
>
>/J
>
>Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
>Banträffsansvarig SSI
>12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?VF35 är samma som en VF30 fast med ett P15 hus i stället,
Som medför snabbare spool men mindre kusar.Å en VF30 har nog snabb spool up ändå..
Både jag å en vis Pat har fått +1,3bar vid ~2700rpm fast för hans del var det på en STI VII;):D/Kvarnis
13 januari, 2003 kl. 18:40 #48631dlehtihetDeltagareÄh. Jag har nu gått och köpt mig en sprojlans Vf-30 snurra för 800 Euro (~7300 kronor). Nu blir jag dessutom tvungen att mappa bilen efter att turbon monterats 🙁 Trodde ett tag att jag skulle klara mig med postordertrimning, men så fel man kan ha…. (* Garv *). Snälla, säg att det är ett bra pris…. 😉
//Danne
13 januari, 2003 kl. 18:41 #48637KvarnisDeltagareLAST EDITED ON Jan-13-03 AT 07:44PM (GMT)
>Nu har jag fått livskontakt med säljaren också… Är detta agg värt
>priset (7800 kronor)??
>
>M v h
>
>Danne – på väg djupare in i träsket…Beror på hur långt den rullat och hur pass bra skcick den är i…
Sålde min för ~samma summa och den hade varit med i ~1000mil.
Så beronde på hur snurran mår så… ja.Var den ny så jag då var det ett mycket bra pris
/Kvarnis
13 januari, 2003 kl. 18:52 #48623SecretAgentManDeltagare…skall jag plocka hem en soppapump och en koppling åt dig Danne?
*asgarv*
Skall jag be Mark hålla en drevsats i lager med?
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?13 januari, 2003 kl. 18:55 #48632dlehtihetDeltagareHej Kvarnis,
Jo, den är splitter ny. Snackade med honom på telefonen för 5 minuter sedan och hörde mig för lite närmare. Han har tryckt på något värre på sin STI direkt när han fick den. Hur mycket kräm kan man få ut med en vf-30, magnex dp, annan slutburk, sportfilter och Tek3? Är det orimligt att sikta på 280 kusar i motorn med denna setup?
M v h
Daniel
13 januari, 2003 kl. 20:33 #48638KvarnisDeltagareNja 280 borde inte va nå problem.
Men be SAM fixa en soppa pump på en gång, det behövs.Sedan så skulle jag se till att fixa en splitter på Magnex DP’n så kommer du att få bättre spool..sitter det en där så är den för en TD04/05 och behöver då förlängas.
Vet inte hur många kusar jag lyckades kramma ur min men spriddarna var nästan slut med en Proggresiv FPR och en walbro pump 😀
Så ~300hk borde inte vara nå större problem.
Beror på hur Ic’n klarar att kyla…jag har en liten större en.Se till att byta Y-pipen på IC’n om du inte gjort det..annars så lär den säga
hej då rätt fort..sen flödar inget vidare heller./Kvarnis
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.