SSC Annonser Säljes – Delar Turbo IHI VF36 Twin scroll,titanium turbine and shaft

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

VF36
      Roller bearing version, also has a titanium turbine and shaft for even quicker spool. Same compressor housing as VF30/34, however twin scroll P25 exhaust housing provides slightly better top end output due to reduced exhaust pulse interference. This turbo is good for 400HP and used on JDM Impreza STI Spec C from 2003 onwards.
      Turbo info tagen från WRXtuners.com då jag inte orka skriva själv,
      Ja ska man lyckas kräma ur 400hp ur denna turbo, så får man nog köra duktigt med E85.

Men 350hk är ingen överdrift att den klarar på vanlig blyfri.

Turbon har sutit på en impreza STI spec-c, grupp N rally bil, där av dom små bultarna på turbo inloppet, som restriktorn har sutit på,
      är ävrn plomberad med en sorts ståltråd, bara för att rally ledning ska kunna se att man inte öppnat och mixtrat med turbon, men de är ju bara att klippa nu om man vill.
      Finns ett littet glapp i turbon, går att dra turbin hjulet 0.20-0.25mm in ut.

4000:-

Fricke.w
      Deltagare

Finns även 550cc topp matade STI spridare, från min gammla 2006 sti

Fricke.w
        Deltagare

Glappet är nog inget att oro sig för, då de verkar ligga inom gränsen, finns inget glapp att tala om alls radialt i alla fall 🙂
          Och säger ju sig självt att något som blir varmt som har kul lager måste ha ett spel kal, så är de ju på alla c3 lagger som är gjorda för varma drift för hållanden, håller ju på med sånt i jobbet men de reflekterade jag ej över när de gällde turbon.
          Så kom och köp dig en turbo, med bra prestanda 😀

P E
          Deltagare

Ett litet långskott……Finns turbon kvar???

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.