› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Turbo MD321H Billet (400hk) Icke använd
- Detta ämne har 3 svar, 1,293 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 12 månader sedan av
Gyver.
-
FörfattareInlägg
-
18 juni, 2012 kl. 17:16 #28596
Gyver
DeltagareHej!
Jag har gått o klurat på detta ett tag och då jag inte kommer att vara ute o gasa förrän nästa säsong pga ändrade byggplaner så tänkte jag se om det finns något intresse för min turbo då jag ökar mina effektmål något:)
Köptes av en medlem i klubben (grimlock) i december som i sin tur hade köpt den direkt av Lateral i september förra året.
Jag har endast tagit bort skyddsplasten och provmonterat den på min nyrenoverade maskin, that’s it.Garantipapper med specifikationer och alla monteringstillbehör medföljer, även inköpskvittot från Lateral av förra ägaren.
Grym turbo för den som siktar på rätt sida av 400hk med tillhörande modifikationer. Med E85 i tanken och ännu högre laddtryck så borde runt 475hk vara fullt möjligt.
Info från Laterals hemsida:Working closely in partnership with Turbo Dynamics, Lateral Performance’s new series of MD321 Turbos use custom billet compressor wheels further enhancing what has become a world renowned turbo range.
Milled from custom 2618 T61 billet forgings, their strength exceeds the material properties of normal aluminium cast wheels allowing new high tech designs for reduced lag and improved airflow.
Such is the confidence of Lateral Performance and Turbo Dynamics that all the new billet MD321 series turbos will carry a 2 year warranty against component failure.
The MD321H is superbly suited to 2.0lt cars aiming for 400bhp, where spool up, and throttle response is even more stunning with the billet wheel, and it can achieve this at circa 1.45bar.
For those with stronger built engines, and able to run higher boost, 420-430bhp is achievable.
The MD321H comes with a 58mm intake as standard. All turbos come with water pipes, steel gaskets, studs, braided oil feed pipe & oil pressure restrictor/adapter fitting.
Special offer: FREE Zircotec ceramic coated exhaust housing, whilst stock lasts. (Som synes så bilderna så har turbon det)
/David
19 juni, 2012 kl. 22:04 #244369Gyver
DeltagareSåld.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
20 juni, 2012 kl. 21:16 #244371kimpa83
DeltagareTackar för en trevlig å bra affär 🙂 kul å träffa nytt folk
20 juni, 2012 kl. 21:49 #244370Gyver
DeltagareTackar för en trevlig å bra affär 🙂 kul å träffa nytt folk
Detsamma 🙂
Hoppas du får fina resultat med den. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.