Har också gått i tankarna att pressa lite extra luft genom motorn, men efter att ha sett skillnaden på stakarna i en H6:a och en wrx exempel vis så är jag inte riktigt lika säker på om man vill göra det utan att byta ut lite grejer på insidan.
=)
https://www.perrin.com/blog/post/perrin-h6-build-up
Först så har du STI, sen WRX och sista är då H6
Det här är från 2007 så har lite ålder på sig men man få se skillnaden i side by side så att säga =)
Verkar ändå funka bra så länge man mappar den safe och inte laddar överdrivet mycket 🙂 Håller MCM:s EZ36 med dem stakarna den motorn har så håller nog en EZ30 rätt ok 🙂 Finns ett antal som åker med kompressor med bra resultat så turbo ska inte vara ett problem tänker jag!
BTW, bilden du länkade visar inte STI, WRX och H6 som du skrev!
Bildtexten nedan:
“ABOVE PICS SHOW THE DIFFERENCE IN THE PAUTER H6 ROD, VS. THE OEM STI ROD, AND THE H6 ROD. ITS PRETTY VISABLY DIFFERENT. BESIDES THE SIDE PROFILE SHOWN HERE, TURN THEM 90 DEGREES AND YOU WILL SEE ANOTHER HUGE DIFFERENCE. THEY ARE MUCH THINNER IN ALL DIRECTIONS.”
Ovidkommande kanske men ville förtydliga, STI har vanliga gjutna stakar 🙂