SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Turbo till ca 380-450hk??

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26758
    blixte
    Deltagare

      hejsan!

      har en wrx sti -04 2.0L

      eftersom min turbo inte vill längre är jag på jakt efter ny.

      jag hade en ihi vf22,

      men har någon något bättre förslag eller om någon har en turbo till impreza säg till!

      tack på förhand!

      #229654
      Fricke.w
      Deltagare

        TD05-20G då hammnar du nog på – siadna av 400hk i och för sig, men du skrev ju 380-450hk 🙂 men med e85 i tanken klamrar du dig nog över på rätt sida av 400hk.

        Här har du bra och fina turbos http://www.scoobyclinic.com/products_turbo.htm

        Men planerar du inte att öppna upp motorn och stroka mm. så ska du nog ej beställa större turbo än SC40 (20G) då blir den laggig och de är ju inge vidare för prestandan

        http://www.bptstore.com/Blouch-Turbos_c_9.html

        men ej dock högre än 20G-xt där också, och kannske inte störe än 7cm Turbine Housing på just den turbon.

        Men allt beror ju på hur motor specen på din bil ser ut eller kommer se ut med turbon?

        MVH

        #229653
        Kvarnis
        Deltagare

          Ta kontakt med Lateral performance eller Scoobyclinic

          MD321H eller T från Lateral

          20G billet eller SC46 billet från Scoobyclinic.

          Och Fricke är inte helt rätt ute när han tror att en större snurra än 20G är laggig, det är en bil avcs. Både en MD321T eller SC46 bilelt kommer spoola bra och flöda en bit över 400 🙂

          MD321T och SC46 billet är väldigt trevlig agg.

          Blouch har större avgashus än SC aggen vilket inte är att föredra för 2l maskiner dock.

          Har själv kört en MD321T och var mycket nöjd.

          #229655
          Fricke.w
          Deltagare

            Visste att du skulle dyka upp och reda ut allt 😀 skönt att du finns.
            Angånde SC46 så tror jag säker ligen att den passar även på 2.0 avcs då den nästan upplevs som en orginal turbo på min 2.5, ja menar finns inget turbo lagg att prata om 😀 då var APS ss45an segare på att bygga ladd.

            #229661
            blixte
            Deltagare

              okej!

              då har jag lite att kolla efter!

              vill ju att laddet ska komma hyfsat tidigt iaf!

              de är ju skillnad i pris mellan 20g och sc46 så de är ju frågan vilken som är mest prisvärd?

              tack för dessa svar iaf!

              #229662
              blixte
              Deltagare

                om man säger att ja ska satsa på max 400hk, vilken av dessa nämda turbo räcker/borde jag sattsa på?

                #229656
                Fricke.w
                Deltagare

                  Då borde en TD06-20G räcka, du har ju blotch något nya tvikade modell ute nu som heter just TD06-20G XT. den borde ta dig till dit mål, för du kan inte lita på hk angivelserna som står på deras hemsida, de är oftast med met och extra allt dom uppnår dom siffrorna.

                  Annars såg jag att en norman säljer en MD321T på norska subaru forumet, ska tydligen ens aldrig suttit på bilen.
                  http://imprezadriver.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=22156

                  #229663
                  blixte
                  Deltagare

                    okej!

                    den td06-20g kan man ju hitta på ebay för typ 4 tusen, är de något som går att ta eller kan de vara kopior?

                    #229659
                    TomK
                    Deltagare

                      okej!

                      den td06-20g kan man ju hitta på ebay för typ 4 tusen, är de något som går att ta eller kan de vara kopior?

                      Definitivt en Kina kopia.

                      #229657
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Som Tomk sa garanterat en kopia, du får de du betalar för helt enkelt, så snåla aldrig när de gäller såna här grejer.

                        #229664
                        blixte
                        Deltagare

                          Fricke!

                          På bptstore finns de ju en som heter 20g-XT och en som heter 20G-xt-r, men på xt-r går de bara välja 8cm turbinhus. är de för stort, borde ja välja 20g-xt med 7 cm turbinhus istället?

                          TACK!

                          #229658
                          Fricke.w
                          Deltagare

                            Fricke!

                            På bptstore finns de ju en som heter 20g-XT och en som heter 20G-xt-r, men på xt-r går de bara välja 8cm turbinhus. är de för stort, borde ja välja 20g-xt med 7 cm turbinhus istället?

                            TACK!

                            Ja du får ju fråga dig vad du är ute efter, 20G-xt är ju en glid lagrad turbo, och skulle nog rekommenderas med 7cm turbinhus för att få i gång den snabbt.

                            20G-xt R Är ju samma turbo fast kullagrad, du får ju något snabbare spole på en sån turbo, men som du säger går den ju bara att välja med 8cm turbinhus, så vet inte hur den står sig mot en vanlig XT med 7cm hus.

                            Fråga Kvarnis vad han skulle göra i din situation, för att uppnå dom effekter du är ute efter, men skulle tror att någon av dom 2 turbona passar dig utmärkt.

                            #229660
                            TomK
                            Deltagare

                              XT är glidlagrat och XT-R är kullagrat.
                              7cm är väl att föredra men kullagrat är fint! 🙂

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.