SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Turbo Timer ????

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #51501
    Tengil
    Deltagare

      Om det inte finns någon herness?
      Som passar till GT:n, hur jobbigt är det då.

      Är det något som ”hoby-mekanikern” skall akta sig för;-)

      #51514
      STI_Subba
      Deltagare

        Det är rätt enkel att göra. Klämma på 3st klämkontakter och dra de till Turbo Timern. Sedan behöver man bara jorda den svarta kabeln på ett bra plats. Man få en ganske lång svart jord kabel.

        Kontakter till Blitz TT ….

        +12v (alltid på)
        +12v (acc)
        +12v (kör läge)
        Minus

        /Kyle

        #51493
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Det var lite det jag hade i åtanke – det finns så många andra roliga prylar att spendera slantar på. 😀

          /J – elitidrottare

          #51515
          STI_Subba
          Deltagare

            Ja ….. som en EcuTek mappning och Walbro pump!

            /Kyle

            #51508
            Rogga
            Deltagare

              Blev det nå köp?

              Rogga ”Kombimaffian”

              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

              #51496
              Manor
              Deltagare

                >…grabbar…hur jobbigt är det att ta det lugnt sista
                >kilometern, och låta den ticka på tomgång i 20 sekunder innan
                >man stänger av den?
                >
                >:+
                >
                >/J

                Det är väl inte så jobbigt…har ju gjort det i snart 5 år :P…men en kul pryl är en kul pryl och detta låter just som en…ja hur ska man säga det…kul pryl ;). Jag kanske struntar i det och kontaktar en elitsimmare i Värsterås för montering av andra roliga saker istället :9.

                mvh Mats N

                #51495
                Manor
                Deltagare

                  Min tolkning av Tengils fråga var om den passar rakt av till en GT…typ snabbkopplingar så att man slipper löda etc. Jag kan dock ha tolkat Tengils fråga fel… men i så fall ställer jag själv ovanstående fråga ;).

                  Kyle, du berättade att du fick ”mickla” lite…det fanns ingen ”harness” som passade din STi…fanns det möjligtvis en ”harness” till GT:n (passande Blitz:en alltså)?

                  mvh Mats N

                  #51494
                  Manor
                  Deltagare

                    STI-Subba !!!

                    Installerade du denna TurboTimer själv, eller finns det någon installationsfirma som kan hjälpa till?
                    Passar den även till GT (Classic) modellen, jag har en 99:A?

                    mvh Mats N

                    #51510
                    STI_Subba
                    Deltagare

                      Jag köpte min från Blitz UK. De levererade den på 2 dagar hem till dörren. Allt kostade 156,86 pund vilken blev 2054:-. Lite dyrt men tycker att det var värd det.

                      Här är Blitz’s UK sajt med den FATT DC III jag köpt …….

                      http://www.blitz-uk.co.uk/2003/electronics.html

                      Min Cargard T70C kan sätta igång en motorvärmare och annat om man vill, så det lär kunna starta bilen med.

                      /Kyle

                      #51512
                      STI_Subba
                      Deltagare

                        En turbo timer passar vilken bil som helst. Man behöver inte ha en turbo för att ha en turbo timer.

                        /Kyle

                        #51492
                        SecretAgentMan
                        Deltagare

                          …grabbar…hur jobbigt är det att ta det lugnt sista kilometern, och låta den ticka på tomgång i 20 sekunder innan man stänger av den?

                          :+

                          /J

                        Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.