SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Turbo timer & billarm …..

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    STI_Subba
    Deltagare

Jag ska köpa en turbo timer och billarm snabbt som attan nu. Har nyss fått reda på att min subba har kommit och jag ska plocka upp den i slutet nästa veckan. Beställde den för 2 dagar sen. 🙂

Jag vill fixa en turbo timer & larm till min ny subba. Men vet inte vilken jobba bäst ihop. Kan ni som har en turbo timer och billarm berätta lite om eran erfarenheter med eran installation?

Tar gärna emot allt info ang. turbo timers och billarm.

Hoppas att ni kan hjälpa mig ……

/Kyle

jraberg
      Deltagare

har inga direkta tips om larm vs. timer.
        Men däremot så har jag hört att försäkringsbolagen kan vara lite restriktiva när det gäller turbotimers(lämna bilen med motorn igång kan ju rimma dåligt i fel öron) :(, kan vara värt att kolla upp det med ditt förs. bolag.

-JR

STI_Subba
        Deltagare

Ja det kan ringa fel …. men bilen ska vara låst och larmad. Och om de kör ”smash & grab”, ska jag kunna använder ”car jack” functionen, och stänga av bilen. Kanske det finns en utgång från larmet som jag kan använder som kopplar bort turbo timern signal som håller igång bilen när de krossa glaset eller lösa ut larmet på ett annat sätt?

/Kyle

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.