Hejsan! har en Legacy -92.. nu är de så att ja tyckte den kändes seg och kopplade in en laddmätare och mycket riktigt så laddade den bara 0.4 och orginal är ju 0.7… vad kan det vara för orsaker?? svårt att byta turbo om de nu skulle vara den som rasat?
Hejsan har du en legacy kombi så ska den bara ladda 0,4 men har du en sedan så ska den ligga på 0,7.
Gör som jag gjort med min satte en pysventil och ställde upp trycket till ca 0,9 funkar fint på 95 oktan
Njae, kombin och sedanen laddar lika mycket (ca. 0.7 bar) om det är den europeiska modellen med inter-cooler.
Det kan vara waste-gaten som inte stänger riktigt. Detta hände min och jag fick inget tryck förrän vid 6000rpm. Om det är den som kärvar så kan man koppla loss länkaget från membranet och motionera den lite (5-56 och vrida lite fram o tillbaks). Enklast att kolla detta är att ta bort downpipen, men jag antar att man kan koppla loss och vrida lite på den utan att kolla.
Min fick tillbaka trycket och har fungerat perfekt i 8000 mil till.
Okej tack för svaren….. jaa jag har ju fått lite tips på att de kan vara magnetventilen också… så jag testade dra ur slangen som går från wg’n till den… och då ladda den bra.. men när man tryckte på för mycket så nöp den typ inge bra… =/ men nu till den stora frågan.. hur ska man fåtag på en magnetventil? har ringt runt på 5 bildemonteringar och ingen har någon…. =( men de kanske är som du säger att de är wg’n som kärvar…
Okej tack för svaren….. jaa jag har ju fått lite tips på att de kan vara magnetventilen också… så jag testade dra ur slangen som går från wg’n till den… och då ladda den bra.. men när man tryckte på för mycket så nöp den typ inge bra… =/ men nu till den stora frågan.. hur ska man fåtag på en magnetventil? har ringt runt på 5 bildemonteringar och ingen har någon…. =( men de kanske är som du säger att de är wg’n som kärvar…
kolla med fredrik i Rimbo ang magnetventil och wastegate http://www.frontbage.se/
tjing petter /bobban
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.