SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Turbon låter annorlunda

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Tomväst
    Deltagare

Senaste veckan har jag tyckt att turbon har börjat vissla på ett annorlunda sätt och det känns som att bilen har tappat lite effekt, den går fortfarande bra men känns som en viss skillnad. Den laddar fortfarande lika mycket och den dumpar som vanligt. Kan det vara nått fel eller är det jag som inbillar mig:-) är det någon som kan ha nån aning om detta? Tacksam för svar

TomK
      Deltagare

Det blev nog lite fel forum del här.

Det kan mycket väl vara turbon som är på väg att ge upp.
        Brukar börja låta lite annorlunda då.
        Hur långt har den gått?

Mumin
        Deltagare

Jag skulle tippa på att en du har en liten vakum läcke alt ic slang som är på g att gå sönder.

Tomväst
          Deltagare

Motorn är helt nyrenoverad men turbon har nog gått ca 12000 mil . Men vad är bästa alltenativet på att köpa en ny turbo, renovera den eller utbutesturbo? Tack för svar och sorry för fel forum hehe

Tomväst
            Deltagare

Icn borde man väl kunna provtrycka och kolla läckage? 🙂

kamikaze
              Deltagare

Kan även vara en bult/mutter till uppipe eller downpipen som har lossat och gör att turbon hörs mer + att du tappar effekt har själv varit med om det

Tomväst
                Deltagare

Ja för när jag lindade uppipen för några veckor sen såg jag att en bult lossnat så jag satt dit en ny men det kanske har lossnat flera. Det ska jag kika. :)! Men tappade du effekt då? Tack Med vänlig hälsning, tom

Mäki
                  Deltagare

Downpipen bör man inte tappa effekt, men lossar up pipen så kommer du märka av att du tappar effekt och de låter annorlunda!
                    Tappar du flera på up pipen kommer den gå som en 740 å låta som en traktor haha!! 😀

Tomväst
                    Deltagare

Haha ja och det vill man ju inte:) ne men jag ska kolla det för jag tycker inte att det borde vara turbon men man vet ju aldrig. Tack /tom

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.