SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor turbon sluta ladda på GT-00 =(

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Jonnek
    Deltagare

har en gt00

va ute på isen och åkte idag bilen gick som den skulle o det var hur kul som helst 😛 tills jag åkte till depån lät bilen stå på tomgång eftersom de vart lite hård körning efter ca 5 min skulle vi åka några varv igen men bilen laddar nu ingenting . kollat tryckslangar och dawes device. halvägs hem testade jag igen om den ladda något då ladda den 0.4 ca och jag släppte av åkte hem lugnt. bilen laddar ca 1.2 vanligtvis. någon som vet eller kännner igen felet eller kanske kans ge någon tips om vad man ska felsöka MVH/Jonne

Nikke McRae
      Deltagare

Armen till wastegaten sitter där den ska?

Jonnek
        Deltagare

Armen till wastegaten sitter där den ska?

japp den såg ut som den skulle. men gick ut och dubbelkolla igen för att vara säker. drog i den den rörde sig inte alls så jucka fram o tillbaka på den så lossna den till slut. startade den bara snabbt nu och gasade till några ggr då fick den upp ladd o dumpa som vanligt. ska ut o provköra en sväng efter jag käkat =) men verkade va de som va felet. återkommer

Mumin
          Deltagare

Har inte nippel till dumpen gått av då?

Jonnek
            Deltagare

nu har jag testat bilen, den går som den ska igen. det va WGn som hakat fast sig på nåt sätt. som jag skrev tidigare så ryckte ja lite på den fram o tillbaka tills den börja röra sig igen. nu funkar den fint….

Nikke McRae
              Deltagare

Härligt att det löste sig.
                Jo, axeln som går ner i turbon har en tendens att kärva när järnet (och rosten) sväller av värmen. Blir lätt rätt så varmt när man åker sidledes och inte får in så mycket luft i intercoolern. 🙂

(Lånad bild 🙂 )

Zlasher
                Deltagare

Härligt att det löste sig.
                  Jo, axeln som går ner i turbon har en tendens att kärva när järnet (och rosten) sväller av värmen. Blir lätt rätt så varmt när man åker sidledes och inte får in så mycket luft i intercoolern. 🙂

(Lånad bild 🙂 )

Sti rosa:D
                  Och saknas en fästskruv till laddluftkylaren ser jag nu:D

Jonnek
                  Deltagare

ja det va skönt att det va ett lätt fel och fixa =)så vet man till nästa gång också om det händer. tack för svaren alla =)

fyfan lite halv varmt i motorutrymmet där kan ja tänka mig 😀

Jonnek
                    Deltagare

lyfter den här tråden igen.

bilen krånglar igen. armen till wgn fastnar varje gång jag växlar. jag får stanna och rycka på den så den åker in i vacumklockan igen . sen när jag åker iväg så laddar den som den ska men växlar ja så är laddet borta . och armen fastnar så den inte åker in i vacumklockan igen. är det vacumklockan som gett sig eller kan man använda nå smörjmedel kanske?
                      MVH

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.