› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › TurboXS sprut! Frågor!
- Detta ämne har 10 svar, 1,362 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
Lefty.
-
FörfattareInlägg
-
6 september, 2008 kl. 15:28 #4215
Bodyshot
DeltagareHej! Jag har nyligen köpt ett turboXS sprut, som skall vara ”plug and play” min bil har i dagsläget ecutek, bör jag mappa om bilen för att sätta dit sprutet?
Allmänna svar om sprutet är välkommna!
Mvh B.S
6 september, 2008 kl. 17:36 #64206specialized
DeltagareHej! Jag har nyligen köpt ett turboXS sprut, som skall vara ”plug and play” min bil har i dagsläget ecutek, bör jag mappa om bilen för att sätta dit sprutet?Allmänna svar om sprutet är välkommna!Mvh B.S
När man pratar om `sprut` så menar man ju oftast ECU/styrboxen.
Har du nu köpt ett nytt sprut så måste ju det mappas.
Vissa sprut kommer ju dock med en grundmapp, kanske är det du menar ?
Generellt är det ju inte att rekommendera att åka på grundmappen som följer med boxen 🙂Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg7 september, 2008 kl. 12:44 #64208Bodyshot
Deltagareokej! Tackar för ditt svar!
Killen som jag köpte det av sa att man använder boxen tillsammans med orginal ecu, därför jag är lite fundersam!
Någon som har en aning?
7 september, 2008 kl. 17:45 #64207specialized
Deltagareokej! Tackar för ditt svar!Killen som jag köpte det av sa att man använder boxen tillsammans med orginal ecu, därför jag är lite fundersam! Någon som har en aning?
Ok, då är det ett piggyback-sprut som man kopplar till org-ECU`n.
Men får man fråga vad du ska en Piggyback-box till när du redan har
Ecutek ?
Mig veterligen är Ecutek är överlägset alla existerande Piggyback-system 🙂Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg8 september, 2008 kl. 22:10 #64209Bodyshot
DeltagareFick svaret att det var ett piggyback. Jag vill komma åt endast funktionen Launch samt Respons!
Någon som har något att tillägga?
9 september, 2008 kl. 14:56 #64212NickeH
DeltagareLaunch samt Respons finns inte med EcuTech så då behöver du t.ex. ett piggyback system. Eller så byter du ut hela skiten mot t.ex. APEXI Power FC.
9 september, 2008 kl. 15:10 #64210Bodyshot
DeltagareNicke- Nej precis det jag tänkte använda Turboxs piggybacken till, köpte den till en förmånligt pris 🙂
Tror du/ni att det går att göra så, dvs att endast använda piggybacken från turboxs till launch samt respons?
9 september, 2008 kl. 17:47 #64204Storm
DeltagareAPEXI Power FC stöder väl inte launch och Respons ?
11 september, 2008 kl. 12:27 #64211Bodyshot
DeltagareInte en aning, men det går väl att använde min turboXS piggy till att bara köra launch samt respons med, men använda jrm mappen på orginalbox?
Alltså är jag igentligen bara ute efter respons&launch med mitt piggyback, vad tror ni?
11 september, 2008 kl. 14:35 #64213NickeH
DeltagareJag vet inte vilken modell du köpt men om du kollar länk nedan så ser du nog om du har launch eller inte. Det borde ju gå bra att kombinera med ECUTek om man ser till att piggyback-systemet inte fipplar med några signaler förutom då t.ex Launch.
http://www.turboxs.com/shop_prod.php?what_category=3
angående Apexi så kanske jag hade fel men hittade följande påstående iaf: ”Apexi PowerFC Pro has 0km/h Rev Limit adjuster which is ”launch control”.”
11 september, 2008 kl. 14:59 #64205Lefty
DeltagareEcutek ska ha kommit med funktion för att ha launch, kolla med autotech per eller JRM om det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.