› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Tvåans cylinder som packar ihop på Gt’n ?
- Detta ämne har 5 svar, 1,249 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Tpalm.
-
FörfattareInlägg
-
10 december, 2005 kl. 08:41 #3165
Tpalm
DeltagareNgn som vet varför det oftast är tvåans cylinder som packar ihop på Gt’n ??
Tvåan nöp på min med resultat att det spikade…. rakt igenom kolv och kolvringar !
Har pratat med andra impreza ägare i Jönköping och de har också fått sina ras på tvåans cylinder… kan det möjligtvis vara en konstruktionsmiss av subaru eller är det ngn som vet anledning till varför det är just tvåan ???
MVH Palm
Moderator edit: Ämne ändrat
10 december, 2005 kl. 16:49 #56886jraberg
Deltagarekommer inte ihåg om det är nr 3 eller 2 men det borde ha med soppatillförseln att göra. kör man med mer ladd så är det dessutom större chans att ngt händer.Parallell matat soppasystem är lösningen på det problemet.
Lite sent nu kanske, men till nästa gång…
🙂-JR
11 december, 2005 kl. 15:52 #56884Subarumicke
DeltagareHmm det är pga.. att i blocket så finns det fickor där det kan bli som en luft ficka,och det finns en vid 2ans cylinder,det finns även fler,men det man får göra är att sätta dit nipplar+ div… ombygg av kyl systemet
11 december, 2005 kl. 16:00 #56883SecretAgentMan
DeltagareDet här dyker upp lite då och då… 🙂
Egentligen är det rätt enkelt att direkt avfärda eventuella konstruktionsmissar – hur många motorer är det som går riktigt hårt, och många av dem rätt bra skruvade på det?
1. Skit kan alltid hända, det räcker med en vissen givare..
2. Trimmar man så skall man göra det rätt, med rätt prylar, med rätt mängd soppa, tändning och luft…felar det någonstans..
3. Kör med huvudet, det är inte lämpligt att hålla stumt i mil efter mil, det bygger värme som fasen, värme är ett problem, speciellt om man inte sett till att allt går som det skall när det pillades.
Serva bilen ordentligt, sköt om den, låt bli öppna filter och låt saabarna hållas med högfartsövningar på motorvägen, kan man slappna av i högre farter svänger vägen för lite. 😀
/J – tror starkt på sunt, gediget bondförnuft…det har fungerat hittills.. 😉
Moderator edit: Ämne ändrat
19 december, 2005 kl. 06:19 #56885Manor
Deltagare…är det inte treans cylinder som brukar kunna gå varm…när man har micklat?
mvh Mats N
27 december, 2005 kl. 11:26 #56887Tpalm
Deltagareahh …
Bytte olja på min ivar 500 mil … full servicebok m.m.
BIlen har varit extremt välskött …
Men d e klart …. kört hårt med den, mycket 402 m =)
Så mitt ras skyller jag ej på Subaru …. men det jag var nyfiken på det va just det varför det är 2:an å inte ngn av d andra som går !Som sagt har pratat med 4 pers till i JKPG regionen som fått ras å alla på 2:ans cylinder !
Tack för visat intresse! =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.