SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Tvekar vid gaspådrag

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Devilholk
    Deltagare

Hej tänkte höra om nån vet vad som kan vara fel för mig i imprezan.
      Om man varvar ur den riktit på en växel sen slänger i nästa och gasar fullt då dör den nästan helt innan den sticker iväg.
      Lika om man ligger på 5an och kör lungt sen trampar man fullgas då tvekar den och går väldigt oroligt i 1sek eller 2 sen drar den.

Är det kanske lmm:en? Har inte haft bilen så länge så precis börjat gasa på med den. Det sitter en öppen dump på den och jag har hört att dom spöar ihjäl lmm:er. Så kan det vara det eller nån som vet nått annat det kan vara.

Devilholk
      Deltagare

Jag har även 2 frågor till nu efter har suttit och läst massor av trådar och försökt hitta nån som har samma problem som mig, men tycker alla säger att om lmm går den dåligt hela tiden, min gör det bara vid ”fullgas” växlingar, då dör den av helt nästan 1 sek sen sticker den som fan. Men nu har jag blivit nojig för annat också efter läst så mycket om fel.
        Så har 2 snabba frågor.

1. Jag tycker mig höra ett ”vinande ljud” frammifrån låter lite som en dålig fläkt eller generatorljud. Kan det vara nått väldigt illa?
        Borde inte vara lådan sitter ett kit med rakskurna drev i den 1-4

2. Vad fan gör bright knappen egentligen? :O Är det bara klockan som lyser väldigt lite mer =)

AndersH
        Deltagare

Jag har även 2 frågor till nu efter har suttit och läst massor av trådar och försökt hitta nån som har samma problem som mig, men tycker alla säger att om lmm går den dåligt hela tiden, min gör det bara vid ”fullgas” växlingar, då dör den av helt nästan 1 sek sen sticker den som fan. Men nu har jag blivit nojig för annat också efter läst så mycket om fel.
          Så har 2 snabba frågor.

1. Jag tycker mig höra ett ”vinande ljud” frammifrån låter lite som en dålig fläkt eller generatorljud. Kan det vara nått väldigt illa?
          Borde inte vara lådan sitter ett kit med rakskurna drev i den 1-4

2. Vad fan gör bright knappen egentligen? :O Är det bara klockan som lyser väldigt lite mer =)

Börjar med det viktigaste 😉

Bright-knappen gör att klockan lyser lite starkare.. Sjukt om du frågar mej 🙂

Har du rakskurna drev lär det vina rätt friskt… helt normalt men svårare att höra vinande som ej ska vara..

/Anders

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.