SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Twinscroll konvertering??

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Väcker liv i en gammal dröm… 😀

http://www.avoturboworld.com/content/view/84/26/
      Hittade detta kit. Hel*ete vad sugen jag blir… 2500$ är inte så blodigt alltså.
      Bara måste fixa detta snart. Min VF28 har ju inte behagat gå sönder än… Trodde det var nära förestående men den har låtit som ett tröskverk i snart 2 år nu så den ska kanske låta så…

Ja ja, blir till o käka nudlar i höst så man får ihop pengar till detta kit.
      Ser ut att vara riktigt prisvärt om man räknar med att en ny VF36 brukar gå för runt 2200$.
      Iof kanske priserna går ner på twinscroll snart, det ryktas om twinscroll på den nya MY08 motorn. Får se vad som händer under hösten.

Nån som handlat ett nytt tråg och kommer ihåg vad det kostade? Det var en PITA att byta med motorn kvar i bilen eller? Har för mig att killen på scoobynet gjorde det, bytte med motorn på plats alltså.

Mats GBG
      Type R ’99

Manor
      Deltagare

Väcker liv i en gammal dröm… 😀 http://www.avoturboworld.com/content/view/84/26/Hittade detta kit. Hel*ete vad sugen jag blir… 2500$ är inte så blodigt alltså.Bara måste fixa detta snart. Min VF28 har ju inte behagat gå sönder än… Trodde det var nära förestående men den har låtit som ett tröskverk i snart 2 år nu så den ska kanske låta så…Ja ja, blir till o käka nudlar i höst så man får ihop pengar till detta kit.Ser ut att vara riktigt prisvärt om man räknar med att en ny VF36 brukar gå för runt 2200$.Iof kanske priserna går ner på twinscroll snart, det ryktas om twinscroll på den nya MY08 motorn. Får se vad som händer under hösten.Nån som handlat ett nytt tråg och kommer ihåg vad det kostade? Det var en PITA att byta med motorn kvar i bilen eller? Har för mig att killen på scoobynet gjorde det, bytte med motorn på plats alltså. Mats GBGType R ’99

Yo Mats LLLLLLLLLLLLLLL !

Roffe på Fürstenhoffs sa att ett byte av oljetråget tog cirka en timme…det lär väl innebära att motorn sitter kvar misstänker jag. Jag ska byta oljetråg vid nästa service då gängorna i originaltråget är helt slut efter alla oljebyten som gjorts :). Har du hittat något pris på det värre tråget?

Mats
        Deltagare

Yo mannen!
          Har inte hittat exakt pris. Meen ja har inte letat sådär jätteaktivt heller. Du kan väl fråga grabbarna vad det skulle kosta när de byter på din. Snäällla. :*

Säger de att det tar en timme så måste de ju göra det med motorn kvar i bilen. Du får va en såndär jobbig kund som vill vara med ute i verkstan o så tar du en sju-jävla massa kort när de meckar. Så kan vi ju göra en how-to sen när det e klart. De tycker lag låter som en lyysande ide.

Mats GBG
          Type R ’99

Manor
          Deltagare

Yo mannen!Har inte hittat exakt pris. Meen ja har inte letat sådär jätteaktivt heller. Du kan väl fråga grabbarna vad det skulle kosta när de byter på din. Snäällla. :* Säger de att det tar en timme så måste de ju göra det med motorn kvar i bilen. Du får va en såndär jobbig kund som vill vara med ute i verkstan o så tar du en sju-jävla massa kort när de meckar. Så kan vi ju göra en how-to sen när det e klart. De tycker lag låter som en lyysande ide.Mats GBGType R ’99

Originaltråget kostar cirka 1000-lappen…och jag kan visst höra om de byter tråget med motorn på plats. Jag kommer dock inte att vara kvar på verkstaden, utan låter de som kan mecka göra det i fred :).

SecretAgentMan
            Deltagare

Ääääsch, vad du behöver är en 18G, ett redigt 4-1 grenrör och E85 Mats! 😀

…och klippkort hos drivlinerenoveringsaffärn’. 😀

/J

Mats
              Deltagare

Hmm
                De va ju detdär med drivlineaffärn. Känns som min låda lever farligt redan som det är. Tidigare spool är det man vill åt.

Tror du förresten att man kan köra E85 med Unichip?? 😀
                Känns inte riktigt som det räcker om man ska byta spridare o grejer…

Mats GBG/plötslig miljöaktivist…
                Type R ’99

SecretAgentMan
                Deltagare

Klart det går med unichip med, det handlar om en ommappning – kan gå på gränsen för vad spridarna klarar dock (lär ju sitta 440 cc i din kokare, det är nog på det berömda hittefåret även om man höjt trycket med en ställbar tryckregg för att höja flödet).

Det finns massor av spridare på spridaraffärn’ annars. 😀

/J

Mats
                  Deltagare

Meen man kanske skulle göra E85 grejen ihop med twinscroll turbon.
                    Iof så finns inte etanol alls lika väl utbrett i Finland. Det tål att funderas på dethär…

Meen det ska nog mycket till om ja ska släppa planerna på twinscroll. Det finns ju inte så många som åker med det i gam-kokare.

Undrar vem som mappar Unichip i Finland?
                    Blir säkert till o komma på semester till Trollhättan när det väl ska mappas. Så kan man ta en spritfest på samma gång… :9

Mats GBG
                    Type R ’99

TonyV
                    Deltagare

Meen man kanske skulle göra E85 grejen ihop med twinscroll turbon.Iof så finns inte etanol alls lika väl utbrett i Finland. Det tål att funderas på dethär…Meen det ska nog mycket till om ja ska släppa planerna på twinscroll. Det finns ju inte så många som åker med det i gam-kokare.Undrar vem som mappar Unichip i Finland?Blir säkert till o komma på semester till Trollhättan när det väl ska mappas. Så kan man ta en spritfest på samma gång… :9 Mats GBGType R ’99

http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_sv.htm

finns en lista på vem som installerar unichip i finland.

Mvh Tony

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.