SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Typ av tändstift?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Teambra
    Deltagare

Hej alla glada Subarufantaster!

Ny här även om jag under en tid med stor beundran följt inläggen på detta forum.

Köpte mig en Impreza WRX i vintras då jag under en tid sökt efter en ”nöjesmaskin” med mkt körglädje. Valet stod mellan Nissan 300, Evo, RX8 mfl. Efter provkörning var valet lätt, Impreza fick det bli.

Nu över till min fråga.
      Bilen är utrustad med en ej25 -motor, 100 cells cat, laddtryck på 1,2 bar.
      Tid för mappning är bokad till vecka 23 hos Turbocenter.
      Innan dess vill jag byta diverse slitdelar men har fastnat på vilka tändstift jag skall välja.
      Har hitta några tips där man föreslår NGKPFR7B. Men funkar de till ovan motor? (skall enligt säljaren vara en STI-motor med smidd botten).

I vilket fall som helst, vart rekommenderar ni att handla prylar?

Är ingen stylingfantast (troligen för gammal:) ) Men vill ha ordning på mina ”leksaker”

Tack på förhand

Fricke.w
      Deltagare

Annars kan du ju alltid köpa hks stift av JRM, är ju ngk stift de också fast med hks spec.

MVH
        Fredrik

Eiiiiik
        Deltagare

Jag köpte mina tändstift av http://www.japtuning.se/ som har skött sig kanonbra! Får grejerna snabbt och bra service 🙂

NGK tändstift BCPR7ES, har funkar strålande (än så länge) 😉
          De använder tydligen dessa till nästan alla deras byggen upp till 800hk säger dom 🙂

Teambra
          Deltagare

Tack för info, NGK får det bli.

specialized
            Deltagare

Har hittat några tips där man föreslår NGKPFR7B.

Det är nästan allmänt känt att dessa stift är de allra bästa i en Impreza med effekt upp till 350-360 hk.

Att prova massa andra och/eller dyrare stift är helt onödigt 🙂

Teambra
              Deltagare

Det är nästan allmänt känt att dessa stift är de allra bästa i en Impreza med effekt upp till 350-360 hk.

Att prova massa andra och/eller dyrare stift är helt onödigt 🙂

Låter klokt, tack specialized. Får inhandla dessa.
                Vågar man handla på ebay? typ här?
                http://viewitem.eim.ebay.se/4-x-NGK-PLATINUM-PLUGS-IMPREZA-WRX-STi-Rallycar-PFR7B-/290566481566/item

Eiiiiik
                Deltagare

Sidan jag bände hjälper dig med rätt NGK till din bil 🙂 tror jag gav typ under 40kr styck. Funkar som sagt fint för mig 🙂

Eiiiiik
                  Deltagare

Sen kanske man får byta lite oftare 🙂

Teambra
                    Deltagare

Sen kanske man får byta lite oftare 🙂

Hmm å ena sidan e jag ju smålänning (kända för snåla) genom min far, men å andra sidan e jag noga med att ha bra greje…. i sist men inte minst e man ju lite lat (vill inte byta för ofta). Så nu blev valet svårt :confused:
                      900 eller 160 spänn e ju ändå pengar när man har hus o ungar :rolleyes:

Får väl sova på saken. Men tack för alla svar och tips.

Turbovin
                      Deltagare

Jag tar alltid hem NGK från Ebay.co.uk numera. MYCKET billigare än Sverige. Ibland kan det ta upp mot en vecka eller sådär att få stiften så man bör beställa i god tid. Dock har det kommit på ett par dagar nån gång också.

Christian S
                        Deltagare

Jag tar alltid hem NGK från Ebay.co.uk numera. MYCKET billigare än Sverige. Ibland kan det ta upp mot en vecka eller sådär att få stiften så man bör beställa i god tid. Dock har det kommit på ett par dagar nån gång också.

samma här, betalade typ hälften av vad dom kostar här i sverige.

TomK
                          Deltagare

Samma här gav ca 400:- hem till dörren från ebay
                            NGK Iridium stift.

Fricke.w
                            Deltagare

Annars kan man alltid beställa hks stiften från sumopower i england såg jag nu, till riktigt bra priser 🙂 jag kör dom ja, efter som jrm endå använder dom i sina trim steg, till impreza och evo.

Teambra
                              Deltagare

Tacka alla för tipsen.
                                Stift e nu beställda på ebay.

Kvarnis
                                Deltagare

Bra att veta är att nyare wrx/STI har längre stift vs äldre FYI
                                  From 06 vill jag minnas

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.