SSC Allmänt snack Allmänt småprat Type-25

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 52 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

>Visst här det krängts mer Type 25 och 22b än de du säger,
      >utomlands vill säga…

Ja men vad jag förstår så är väl tex Enzon begränsad till 399 ex? Och Koeingseggen har val knappast tillverkat mer än i 10 ex? Å den går att rega i sverige, då lär ju en 22B (400+25st)el Type 25 (?? st) vara ”mer” serietilverkad.

Imp
      Deltagare

>>Visst här det krängts mer Type 25 och 22b än de du säger,
        >>utomlands vill säga…
        >
        >Ja men vad jag förstår så är väl tex Enzon begränsad till 399
        >ex? Och Koeingseggen har val knappast tillverkat mer än i 10
        >ex? Å den går att rega i sverige, då lär ju en 22B
        >(400+25st)el Type 25 (?? st) vara ”mer” serietilverkad.

Som jag sa tidigare så om jag förstått det hela rätt går inte Egget att registrera i sverige inte en så länge iallafall. detta e om jag förstått det rätt. dom har väll bara solt 2 eller nått en till usa å en till nån rik olje snubbe i nått arab land.. men min info e ganska gammal så jag tänker inte slå mig blodig på dom fatka.

Är inte bara serie tillvärkningen som skiter sig på 22b tror den har ganska svårt att uppfylla dom svenska avgas kraven.

sen kan det ju vara så att om nu egget går att rega i sverige så kan dom fått dispans eftersom det är en svensk bil som leder till jobb etc etc etc va vet jag?:) för att en bil ska klassas som serie tillvärkad i sverige ska det väll vara 500 ex eller så?

pannan
        Deltagare

Godkännande har inget med tillverkningssiffror att göra.

22B:n var körd som det sades tidigare p g a avgaskraven. Detsamma gäller flertalet roliga Subaru modeller som finns i England. De bilarna är också mappade efter deras bränsle om jag inte missminner mig.

Har sålts lite fler än 2 st Koenigsegg. Var ju en kille på förra Gumballet ifrån England som hade köpt en som formligen rasade i bitar. Iof började den koka i 365 km/h mitt i öknen vilket inte är så konstigt.

Janne248
          Deltagare

> Var rätt sugen för några
            >år sedan att ta in en äldre STI men fick kalla handen av
            >bilprovning m.m så jag gav upp de planerna.

Pannan: Varför fick du kalla handen? Avgassiffror?
            Hur lyackades den vita STi V5’an komma in i sverige från England då?

Se: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=8655&mesg_id=8655&page=6

Inlägget längst ned.

pannan
            Deltagare

>> Var rätt sugen för några
              >>år sedan att ta in en äldre STI men fick kalla handen av
              >>bilprovning m.m så jag gav upp de planerna.
              >
              >Pannan: Varför fick du kalla handen? Avgassiffror?
              >Hur lyackades den vita STi V5’an komma in i sverige från
              >England då?
              >
              >Se:
              >http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=8655&mesg_id=8655&page=6
              >
              >Inlägget längst ned.
              >

Jag har för mig att det vart fel då den först reggats i England sedan skall den exporteras. Som sagt detta var många år sedan. Och jag vet iallafall att det var kört då angående vissa modeller då de inte fanns typade i Sverige av bl a Subaru.

Janne248
              Deltagare

OK, Ja det funakde då ijol när den där vita togs in. Får väl kolla med dom som säljer Type 25’an vad det är för typiska avgasvärden & om det finns ett CoC på den. Type 25’an tilleverkas ju av Subaru i Japen och endast pryl byts i motorn i UK om jag förstår det rätt.

christopher
                Deltagare

Finns väl 2 till…….glöm inte Krokens
                  /
                  fraSSe

Janne248
                  Deltagare

>Finns väl 2 till…….glöm inte Krokens

Krokens kan man ju inte räkna då den är tagen som flyttgods, helt andra regler gäller för sådant.

Janne248
                    Deltagare

>Avgasvärden är normalt sätt inte några som helst problem.

Om du säger det inte är proböem med avgas värden och andra killen säger det inte är problem med serietillverking, då ser jag inte så mycket problem med en Type 25.

pannan
                      Deltagare

>OK, Ja det funakde då ijol när den där vita togs in. Får väl
                        >kolla med dom som säljer Type 25’an vad det är för typiska
                        >avgasvärden & om det finns ett CoC på den. Type 25’an
                        >tilleverkas ju av Subaru i Japen och endast pryl byts i motorn
                        >i UK om jag förstår det rätt.

Jag skulle hellre satsa på en STI 05 än att importera en Type25.

Det som är ditsatt kosmetiskt på den är ju en ställbar STI vinge i carbon (finns att köpa löst) andra fälgar plus en frontläpp som också går att köpa löst.

Sedan är motorn uppgradrad men för den prisskillnaden det skulle bli att ta in en till Sverige mot att köpa en ny 05:a här med alla garantier är det inte värt pengarna i min mening. Går att uppgradera till likadana prestanda för billigare peng.

Type25 bygger fortfarande på den äldre 04:an. Men de lär säkert göra en ny version av 05:an då den kommer.

Janne248
                        Deltagare

Kan hända de blir dyrt och krongligt, om det ens går. Men en ny MY05 för 389′ eller en type 25 för 428’…..de e bra mycket tuffare med en Type 25. Plus att om man köper en MY05 vill man ju slänga på lite coilovers á 20′ frontläpp á 5 etc…snart e man uppe i 428’…type 25 e ju klar från början! 😀
                          Trimma en MY05 kostar massa $$ också plus att garantierna rycker då med.

Imp
                          Deltagare

du får int eglömma alla import avgifter och tull osv osv du hammnar nog en bra bit över 500k för en bil som kostar 428.

Janne248
                            Deltagare

Vad jag kan se på http://www.vv.se så är det ingen tullavgift på fordon från EU. Skrottnings avgift är på 1500. Moms skall betalas med 25% på nya bilar. Där får man helt enkelt se till att bilen inte är ny vid köp. Mer avgifter kan väl tänkas vara registeringsbesiktning, skyltar, mm Så jag tror inte man behöver komma upp i 500k.

pannan
                              Deltagare

>Vad jag kan se på http://www.vv.se så är det ingen tullavgift på
                                >fordon från EU. Skrottnings avgift är på 1500. Moms skall
                                >betalas med 25% på nya bilar. Där får man helt enkelt se till
                                >att bilen inte är ny vid köp. Mer avgifter kan väl tänkas vara
                                >registeringsbesiktning, skyltar, mm Så jag tror inte man
                                >behöver komma upp i 500k.
                                >

Har för mig att de som tagit in Skyline, Supror m.m ifrån England har varit tvungen att betala Moms. Tull slipper man nog men momsen dvs VAT åker du nog på.

Janne248
                                Deltagare

Ja 17,5% UK VAT åker man på (vilket jag räkant in i 428′), men svensk 25% moms skall man kunna slippa genon att se till att bilen är 6 månader med minst 600mil (6000km) på innan man åker in i Sverige.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 52 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.