Tjenare, var ute och provkörde min subaru efter ett turbo byte, körde knappt 500m innan bilen började gå ojämt så jag stannade o stängde av, öppnade motorhuven för att kolla olja och vatten, när jag ska starta bilen igen så klickar den bara…
känns som ett el-fel av någon sort,
Någon som har den blekaste vart jag ska börja felsökningen?
Kom även på att när jag satte på ljusen på bilen så dog instrumenten, (hastighets mätare, varvräknare m.m)
Om de kan va till hjälp för att kluraut va de kan va.
Detta va när bilen va igång
Något speciellt ställe där det brukar sitta jordfläta?
Jepp kompisen tog med sig en jupp starter eller va de kallas och då startade den direkt,
mätte mellan pluspolen på generatorn och minuspolen på batteriet
Jag skulle testa med att byta batteri först, om du inte redan testat ladda upp det (långsökt att en laddning skulle duga dock)
För oavsett så lär du behöva ett nytt sånt och är det kortis i batteriet kan man få massa knasiga värden.
Kom ihåg att mäta, taskigt om man kör slut på ett nytt batteri 🙂
Kring 12,7V avstängd och helst över 14 igång över batteriet har jag lärt mig är bra värden
Författare
Inlägg
Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.