› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › type r v6 tickar
- Detta ämne har 13 svar, 842 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av
Igge.
-
FörfattareInlägg
-
5 februari, 2015 kl. 21:03 #33369
karlberg
DeltagareTjenare, var ute och provkörde min subaru efter ett turbo byte, körde knappt 500m innan bilen började gå ojämt så jag stannade o stängde av, öppnade motorhuven för att kolla olja och vatten, när jag ska starta bilen igen så klickar den bara…
känns som ett el-fel av någon sort,Någon som har den blekaste vart jag ska börja felsökningen?
5 februari, 2015 kl. 21:12 #274933Igge
DeltagareMät spänningen på batteriet.
Kan vara det som totaldött, då kan man få liknande symptom
5 februari, 2015 kl. 22:27 #274939karlberg
DeltagareMät spänningen på batteriet.
Kan vara det som totaldött, då kan man få liknande symptom
Tack tänkte göra det imorgon, men känns konstigt eftersom bilen kördes 1 min innan detta hände :/
5 februari, 2015 kl. 22:39 #274934Igge
DeltagareJo det är märkligt. Kolla även så jordflätan sitter ordentligt osv.
Jag har inte varit med om att det blivit så abrupt däremot har jag fått taskig till obefintlig gång och klickande startrelä pga batteri
5 februari, 2015 kl. 23:09 #274940karlberg
DeltagareKom även på att när jag satte på ljusen på bilen så dog instrumenten, (hastighets mätare, varvräknare m.m)
Om de kan va till hjälp för att kluraut va de kan va.Detta va när bilen va igång
Något speciellt ställe där det brukar sitta jordfläta?
6 februari, 2015 kl. 08:10 #274932Igge
DeltagareVet inte exakt var det sitter så följ flätan från batteriets minus till var den andra änden nu sitter 🙂
Spänningen på ett fräscht batteri bör ligga kring 12,7V
6 februari, 2015 kl. 21:41 #274935karlberg
DeltagareMätt batteriet och generatorn idag,
generatorn mätt 8.0
och batteriet 11.8antar att jag behöver ny generator o batteri??
6 februari, 2015 kl. 22:26 #274928Igge
DeltagareHur mätte du generatorn?
Fick du igång bilen alltså?7 februari, 2015 kl. 00:04 #274937karlberg
DeltagareJepp kompisen tog med sig en jupp starter eller va de kallas och då startade den direkt,
mätte mellan pluspolen på generatorn och minuspolen på batteriet7 februari, 2015 kl. 07:44 #274930Igge
DeltagareOkej, mätte du över batteriet när den var igång?
7 februari, 2015 kl. 10:11 #274936karlberg
DeltagareJepp 😉
7 februari, 2015 kl. 10:20 #274929Igge
DeltagareJag skulle testa med att byta batteri först, om du inte redan testat ladda upp det (långsökt att en laddning skulle duga dock)
För oavsett så lär du behöva ett nytt sånt och är det kortis i batteriet kan man få massa knasiga värden.Sedan kan det ju gå att renovera en generator
7 februari, 2015 kl. 11:03 #274938karlberg
DeltagareOkej får åka innan jobbet och köpa ett nytt batteri 😉 och sedan testa 😉
7 februari, 2015 kl. 11:16 #274931Igge
DeltagareKom ihåg att mäta, taskigt om man kör slut på ett nytt batteri 🙂
Kring 12,7V avstängd och helst över 14 igång över batteriet har jag lärt mig är bra värden -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
