SSC Allmänt snack Allmänt småprat Type RA -96 på blocket

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Jimmya85
    Deltagare

Jag förstår detta. Du får förstå min irretation, lösa fakta om bilen som flyter rundor på det största svenska Subaru forumet är aldrig kul att se efter man satt ut sin bil.

Ja, det är ett bra pris, Wrx RA och Wrx Sti RA brukar vara ganska likvärdiga i pris. Men det är ju konstaterat att man kan göra ytterligare tusenlappar på direktimport från Japan. Den stora nackdelen är bara att man får planera väldigt långt innan, sätta allt förtroende för personen som fixar in den, och hålla tummarna att man får alla papprerna

Sen om din kostat 100 000 exakt hemma, så är jag övertygad att du gjort en del sen dess, vilket man får överväga i priset. Sen sätter man ju inte ut sin bil för samma pris som den är hemma, då kunde man lika gärna köpa den från nån annan utan att behöva göra den krabbiga resan osv

Mvh

555_STI
      Deltagare

Ja jag förstår det 🙂 Jag tror ingen vill prata dåligt om din bil den är fin 🙂

Nu har du rättat alla och alla ser att du har koll så det är nog bara framåt med att sälja 😀

I efterhand skulle jag har köpt en RA från England istället men annars jag är nöjd med bilen. Jag har ändrat t.ex avgassystem, luftfilter och Apexi Power FC nu kommer FMIC och spridare men jag skulle ha gjört samma mods till en svensk GT eller JDM WRX RA dvs mappar, höja laddtryck och ändra avgasrör. Har inte kommit nån kostnad jag har varit tvungen att ta just för att den är importerad från Japan eller nånannanstans, dessutom så hade den bara gått 3600 mil.

Om de finns nån som vill slippa göra själv en del grejer och mekar med import så kommer de få en fin bil. dessutom så kan de besöka dig och se den på hemmaplan. England är rätt lätt att flyga till och jag har familj där så för mig det är lungt att gå och se bilar om jag skulle köpa igen. Men man kan köpa en dålig bil i vilket land som helst om den som äger blen ta inte hand av den jag tycker det är viktigare än priset och vart den kommer ifrån. Så från annonsen verkar det som du har gjört allt som behövs göra för att bilen skall var i toppskick.

syke
        Blockerad

Jag kan meddela att min bil kostade också ca 100k hemma och reggad i Sverige från Sverige. Men sen tillkommer mappning / chippning, fix av eventuella fel på bilen, nya sommar och vinterdäck och säkerligen annat som jag inte kommer på nu. Sitter det sedan lite bättre grejor på sina ställen (förstärkt växellåda är ju inte billigt direkt) och det är en udda modell ser jag inget fel på priset. Men jag kanske är partisk :+

Hur som helst tror jag att den som köper bilen kommer bli väldigt nöjd.

Jimmy: Det strat skämtade till det om är ”tätstegrad” vs ”tätstegad”. 🙂

SecretAgentMan
          Deltagare

Jag måste ha missat att du uppdaterade oss med att det blev funktion på bitarna och vad det var som strulade (kan inte minnas att jag sett något), för det kändes lite som att du kränger för att det är något bekymmer – när det säljs såpass kvickt (det är alldeles för vanligt tyvärr).

Gött att det lirar, och som sagt, bilen verkar vara fin med rätt saker gjorda. 🙂

Men, att lista upp allt man gjort och lagt ut, och tro att man skall få tillbaka pengarna – skulle jag göra så med min Silverpil skulle ni få något att garva åt, eller chockeras av (låt oss säga att jag bränt alldeles, alldeles för mycket pengar under 7 år med den). 😉

Faktum kvarstår, 145′ – det är vad jag skulle kunna tänka mig att ge för en 99-00 Type R/RA – men så är jag en sådan som inte skulle rygga för att kasta mig på ett flyg till England heller. 🙂

/J

Jimmya85
            Deltagare

Andledningen att jag kränger är för bilen har resulterat i skulder till farsan, och att avbetala detta är nästintill omöjligt med tanke på att jag är mitt i en flytt.

Ja som sagt, vissa, däribland jag, har inget emot att saker få ta sin tid, och åka till england och leta. Men vill man inte krabba med detta, och få en bil som är garanterat en bra bil samt fräsch, då kan man överväga att kolla på min. Man slipper också en resa över havet om man bara vill komma och peta lite på den
              Sen om du inte tycker priset överrensstämmer dina förväntningar så är det upp till dig.
              Sålde min förra bil (Bmw) med en prisklass som var en av de högsta på blocket för just den modellen(Och tillochmed kompisar höjde på ögonbrynen). Ändå fick jag den sålt, pga bilen verkligen var fin, och pedantskött, och mekaniken fungerade som utlovat. Samma gäller denna

Sen säger jag inte att varenda skruv ska räknas på priset, men detta priset tycker jag bilen är värd, om man jämför vad sonm lagts ner, hur fräsch den är osv. Finns säkert mkt billigare ala Jap Sports, men man får vad man betalar för

larsallan
              Deltagare

Vars har du köpt det där chippet?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.